نباید اقدامات بانک‌ها منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه نباید اقدامات بانک‌ها منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود، گفت: باید از واحدهای تولیدی دارای صلاحیت و اهلیت حمایت شود.

به گزارش ایمنا، بابک دین‌پرست در نشست با فعالان اقتصادی استان گیلان در رشت اظهار کرد: با تعطیلی هر واحد تولیدی صدها و هزاران نفر نیز بیکار می‌شوند و این امر آسیب‌های مختلف را به همراه دارد؛ از این رو باید به واحدهای تولیدی دارای صلاحیت و اهلیت کمک شود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، تصریح کرد: شرایط کنونی کشور در بخش اقتصادی خوب نیست و باید برای گذر و بهبود این شرایط کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ملت و کشور ما، این اقدامات را نتیجه استقلال خواهی ملت ایران دانست و گفت: مردم پای این شعار ایستاده اند.

دین‌پرست اظهار کرد: در جنگ اقتصادی هر واحد تولیدی، یک کارخانه تأمین مایحتاج نیروهای جمعی است؛ بنابراین باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر استان به مدیران آن بر می‌شود، خطاب به مسئولان گفت: حاکمان استان، شرایط کنونی کشور این الزام را ایجاد می‌کند که با عشق کار کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به امکان تعبیر سلیقه‌ای قانون، تصریح کرد: مهمترین عامل و منشأ اقدامات غیرقانونی، رانت‌ها و فسادهایی است که در سیستم‌های اداری وجود دارد و در واقع همان، تعبیر سلیقه‌ای قانون است.

دین‌پرست خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید قانون و مقررات را رعایت کنند، اما می‌توانیم با تعبیر سلیقه‌ای قوانین موضوع را رفع کنیم و یا انجام ندهیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق به چندین هزار نفر در یک واحد تولیدی کار بسیار مشکلی است، بر کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تصریح کرد: هر جا که می‌توان، باید به تولیدکننده‌ای که اهلیت و صلاحیت دارد، کمک کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 435271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.