۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
خلأهای دنیا از دید یک هنرمند

هنرمند با زبان هنر خود زیبایی ها زشتی ها را نشان می‌دهد و حال یک هنرمند با دید متفاوت خَلأهای دنیا را به توالت تشبیه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنر اعتراضی اثری خلاقانه است که توسط کنشگران و جنبش‌های اجتماعی تولید می‌شود و به مکتب، سبک یا تفکری که آن را بر حق نمی‌داند یا به رسمیت نمی‌شناسد اعتراض می‌کند. این اعتراض می‌تواند جنبه انتقاد داشته باشد و در برخی موارد به شعارهایی تبدیل شود. هنر معترض احساسات مخاطبان خود را برمی‌انگیزد و ممکن است شرایط تنش را افزایش داده و فرصت‌های جدیدی برای اختلاف نظر ایجاد کند.

امین حکمت پناه، هنرمندی که نمایشگاه "خلأ" را با موضوع هنر اعتراضی به تازگی برپا کرده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه "خَلأ" با هشت اثر با تکنیک رنگ و روغن که چهار اثر آن با تکنیک طراحی است، در گالری دوران معاصر به نمایش درآمده است. در این مجموعه زاویه دید پلان پرسپکتیو وجود دارد و اِلمان ثابت در آثار، کاسه توالت ایرانی است و عناصر در تابلوها تغییر می‌کند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش یک وضعیت ناهنجار و وضعیت قرمز دنیاست. در این نمایشگاه با کاسه توالت‌هایی رو برو می‌شوید که هیچ خاستگاهی ندارند و مانند زنگ خطر می‌مانند. نمایشگاه خَلأ نمایش اعتراض گونه‌ای از وضعیت قرمز به مخاطب است تا مخاطب اتفاقات و وضعیت قرمز را درک کند.

این هنرمند خاطر نشان کرد: اسم نمایشگاه دو پهلو انتخاب شده که در بد خوانده شدن همان معنای توالت را می‌دهد و دغدغه این نمایشگاه نشان دادن خَلأهایی است که در دنیا وجود دارد. دنیا به یک توالت با یک فضای بسته و محدود تشبیه شده است که کسی وجود ندارد تا خَلأهای موجود را پر کند.

به گزارش ایمنا، آثار امین حکمت پناه تا هشتم مردادماه در گالری دوران معاصر به نمایش درآمده است. این گالری در اصفهان، چهارباغ بالا، ضلع جنوب شرقی چهارراه نظر، بن بست میزبان حضور هنردوستان است.

کد خبر 435212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.