عکاسان خبری آسیب‌های شهر را به تصویر می‌کشند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با لنز دوربین عکاسان خبری، می‌توان دریافت که چه آسیب‌ها و اتفاقاتی در شهر رخ می‌دهد و برای رفع معضلات کنونی چه اقداماتی باید کرد.

فریده روشن در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس خبرگزاری ایمنا با عنوان "نگاه کن، با من بمان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه عکس‌ها با ثبت رخدادها به عبارتی تاریخ را ورق می‌زنند، اظهار کرد: عکاسان با هنرمندی خود مطالبی را که راحت نمی‌توان بر زبان آورد با ثبت یک عکس بیان می‌کنند.

وی با اشاره به نمایش عکس‌های خبرگزاری ایمنا، افزود: ارزش‌گذاری و خوب و بد بودن رخدادهای اجتماعی را می‌توان در آثار این نمایشگاه دید؛ با لنز دوربین عکاسان خبری، می‌توان دریافت که چه آسیب‌ها و اتفاقاتی در شهر رخ می‌دهد و برای رفع معضلات کنونی چه اقداماتی باید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گالری عکس پرستاران و کرونا در این نمایشگاه مردمی را بی‌تفاوت به شرایط بیماری و مشغول به زندگی روزانه نشان می‌دهد و در کنار آن پرستارانی را به تصویر کشیده که در اثر استفاده مداوم از ماسک و تجهیزات پزشکی، زخم بر صورت دارند سبب می‌شود با دیدن همین عکس‌ها به‌راحتی آسیب‌های اجتماعی کرونا بر شهر را دید.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت تمام اتفاقات در دسترس شهری و کشوری توسط عکاسان ایمنا ثبت شده است.

روشن به متناسب بودن انتخاب عنوان نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای خدمت‌رسانی و ادامه حیات اجتماعی خود باید همراه یکدیگر باشیم و به تنهایی نمی‌توان هیچ مشکلی را حل کرد؛ انتخاب عنوان "با من بمان" سبب دعوت این همراهی اجتماعی از طریق ثبت تصاویر شده است.

وی ادامه داد: خبرگزای ایمنا در سال‌های اخیر روند خوبی را طی کرده و ارتقای رتبه سایت، افزایش تعداد مخاطبان و تغییر رویکرد از یک خبرگزاری داخلی به یک خبرگزاری ملی جای تحسین دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پرداختن به موضوعات شهری، ایمنا را از خبرگزاری شهرداری، به معنای واقعی به خبرگزاری شهری تبدیل کرده و نگاه ملی و رصد اتفاقات جهانی در حوزه شهرها توسط خبرنگاران و عکاسان این خبرگزاری قابل تقدیر است و نوید آینده‌ای خوب برای این خبرگزاری را می‌دهد.

وی اظهار کرد: پشتیبان اصلی ایمنا مدیریت شهری اصفهان است و جا دارد بر انعکاس خبری رویدادها و اقدامات مدیریت شهری تمرکز بیشتری کرده و آنچه در شهر رخ می‌دهد را با اهتمام بیشتری به اطلاع شهروندان برساند تا دستاوردهای محقق شده در شهر بیشتر نمایان شود.

کد خبر 435186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.