پایش آلاینده‌های زیست محیطی توسط شهرداری مشهد

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: این اداره در جهت پایش آنلاین و تامین داده‌های لازم برای برنامه‌ریزی‌های کلان این شهر از سال ۹۳ اقدام به تاسیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی کرده است.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی به منظور پیشبرد اهداف خود مجهز به پنج ایستگاه سنجش میزان شدت صوت است که این اطلاعات به سروری که در اداره محیط زیست شهری قرار دارد، ارسال و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد اقدام به خرید ۱۰ دستگاه پرتابل سنجش میزان شدت صوت کرده که این دستگاه‌ها در اختیار مناطق مختلف قرار داده شده و اطلاعات ماهانه از نقاط مشخص شده به این اداره ارسال و نقشه آلودگی صوتی شهر مشهد تهیه می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد افزود: در اقدامی دیگر سنجش میزان شدت صوت در مکان‌های حساس از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و قرائت‌خانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده تا با پایش این مکان‌ها و شناسایی نقاط آلوده، راهکارهایی در جهت کاهش شدت صوت اندیشیده شود.

وی گفت: در حال حاضر اداره محیط زیست شهرداری مشهد مجهز به پنج ایستگاه ثابت سنجش شدت صوت است که در تقاطع مفتح- طبرسی، میدان ۱۵ خرداد، تقاطع میدان شریعتی، تقاطع مصلی- چمن و چهار راه شهدا تعبیه شده است.

پذیرا ادامه داد: این دستگاه‌ها قادر به اندازه‌گیری باند فرکانسی از ۴.۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز با دامنه حداکثر ۱۴۰ دسی بل است.

وی اظهار کرد: بر اساس این نامه اجرایی نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی مصوب ۱۹ خرداد سال ۸۷ میزان استاندار صدا در هوای آزاد برای مناطق مسکونی ساعت هفت صبح تا ۲۲ شب به میزان ۵۵، مناطق تجاری- مسکونی ۶۰، مناطق تجاری ۶۵، مناطق مسکونی- صنعتی ۷۰ و مناطق صنعتی ۷۵ دسی‌بل است.

کد خبر 435169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.