رشد شتابان ایمنا، ارزش این خبرگزاری را نمایان می‌کند

شهردار اصفهان گفت: ایمنا مسیر شتابانی را در راه رشد خود طی کرده و تعداد بازدیدها، افراد بازدید کننده، شناخته شدن آن در شهرهای جهان و ارتقای رتبه این خبرگزاری در ایران موید آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در آئین افتتاح نمایشگاه عکس خبرگزاری ایمنا با عنوان "نگاه کن، با من بمان"، با بیان اینکه عکس و قلم یک پیوند بسیار نزدیک به یکدیگر دارند، اظهار کرد: جمله‌ای را که قلم به بند می‌کشد، در آینده نقد می‌شود و ممکن است دچار تحول و تطور در بستر تاریخ شود و نظریات مختلف آن را احاطه کند.

وی افزود: پس از چند سال ممکن است قلم جمله‌ای را نقد کند اما این نقد نقض شود درحالی که عکس، برعکس این موضوع است زیرا با عکس، تصویری از یک صحنه توسط یک هنرمند ثبت می‌شود و هر چه از زمان ثبت آن فاصله می‌گیریم ارزش هنر عکاس آن بیشتر می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: عکس اگر هنرمندانه گرفته شود، سال‌ها دیگر طرفدارانی بیش از طرفداران امروز پیدا می‌کند و این امر نقش مهمی را به اثبات می‌رساند که توسط شما عکاسانِ هنرمند خلق می‌شود.

وی با بیان اینکه عکاسان بهتر از همه توانسته‌اند وقایع را به آیندگان انتقال دهند، ادامه داد: یک عکس در دوران جنگ مانند سال‌های دفاع مقدس گاهی تأثیرگذاری بسیاری خواهد داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: لهستانی‌ها در اصفهان نمایشگاهی برپا کردند که هنگام دیدن عکس‌های این نمایشگاه به خوبی می‌توانستیم بیش از هر کتابی، سختی‌هایی که لهستانی‌ها در مهاجرت به سیبری و بعد از آن به اصفهان متحمل شده‌اند را فهمید و هنر عکاسان بود که این موضوع را بیان می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه ساعت‌ها خاطره گفتن گاهی نمی‌تواند مانند کار یک هنرمند و عکسی که خلق می‌کند تأثیرگذار باشد، ادامه داد: هنر یعنی این تأثیرگذاری و اهمیت کار عکاسان به همین موضوعات باز می‌گردد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه گاهی عکاسان در دنیا با یک عکس خود یک حکومت و جریانی را به فکر وا می‌دارند، افزود: قدر این هنرمندی را باید دانست و امروز برای تشکر از همین هنرمندی در جمع عکاسان و بزرگان عرصه عکاسی حضور یافته‌ام.

وی اضافه کرد: عکاسان اصفهان با عکس‌های خود آثار مهمی را از این شهر به یادگار گذاشته‌اند؛ در میان عکس‌های استاد هاشمی، پیشکسوت عکاسی اصفهان، عکسی به یادگار مانده از دهه‌های ۴۰ که پل خواجو در آن ثبت شده بود و آنچه با دیدن آن از گذشته اصفهان قابل درک بود، هرگز با هیچ کتابی فهمیده نمی‌شد.

نوروزی با تقدیر از زهرا محمدی، سردبیر خبرگزاری ایمنا، اضافه کرد: ایمنا مسیر شتابانی را در راه رشد طی کرده و وقتی پنج میلیون بازدید سالانه به ۲۵ میلیون رسیده باشد، وقتی تعداد افراد بازدیدکننده از ایمنا به ۹ میلیون نفر می‌رسد، وقتی شهرداران شهرهای جهان اذعان می‌کنند اخبار ایران و شهرداری‌ها را از ایمنا می‌بینند، وقتی در بین ۳۰۰ سایت برتر ایران قرار می‌گیرد، ارزش فعالیت خانواده ایمنا مشخص می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدوارم با همراهی و حمایت بیشتر از ایمنا، این مولود اصفهان که اکنون سنین جوانی خود را طی می‌کند در آینده خبرهای خوب بیشتری را از ایران و جهان در خود جای خواهد داد.

کد خبر 435120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.