برگزاری غیرقانونی کلاس‌های فوق برنامه در اصفهان/ مردم به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دغدغه فعلی ما وضعیت نامناسب بهداشتی در چایخانه‌ها و ورزشگاه‌ها است، گفت: همچنین در برخی از مدارس استان اصفهان گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری کلاس‌های فوق برنامه ارائه شده که با برخی از آنها برخورد صورت گرفته است.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت مراکز ۱۶ ساعته در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ مرکز در این زمینه فعال است که از این تعداد ۲۷ مرکز تست کرونا نیز می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته اصفهان از ساعت ۷ تا ۲۲ فعالیت دارد، افزود: باید توجه داشت که این مراکز در خط اول درمان کرونا قرار دارند و افراد دارای علائم مشکوک باید قبل از مراجعه به بیمارستان به این مراکز مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: چهار مرکز غربالگری ۱۶ ساعته که تست دریافت می‌کنند در شهر اصفهان و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به حضور پزشکان متخصص و افراد آموزش دیده در مراکز ۱۶ ساعته استان اصفهان گفت: این افراد پس از معاینه بیماران در صورت نیاز وی را به بیمارستان ارجاع داده و یا قرنطینه خانگی را برای آنها تجویز می‌کنند.

حیدری در خصوص روند نظارت بر اصناف استان اصفهان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: تنها آن دسته از اصنافی که مسئولیت اجتماعی را درک می‌کنند، پروتکل‌های اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از اصناف تنها به بهانه بازگشایی واحد صنفی‌شان پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کردند و در حال حاضر هیچ یک از این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه دغدغه فعلی ما وضعیت نامناسب چایخانه‌ها و ورزشگاه‌ها است، ادامه داد: همچنین در برخی از مدارس استان اصفهان گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری کلاس‌های فوق برنامه ارائه شده که با برخی از آنها برخورد صورت گرفته است.

کد خبر 435006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.