اجرای طرح رنگ آمیزی تنه درختان با آب آهک در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: به منظور مبارزه با حشرات، آفات و مقابله با شیوع بیماری‌های قارچی طرح رنگ آمیزی روی تنه درختان با آب آهک در سطح این شهر اجرا شد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رنگ آمیزی تنه درختان با آب آهک به عنوان سپر محافظ مانع از شکاف و پوسته پوسته شدن سطح خارجی آن می‌شود و درختان را از آسیب‌های احتمالی حفظ می‌کند.

وی جلوگیری از آسیب جوی در اثر اختلاف دمای شب و روز، جلوگیری از ترک خوردگی تنه، محافظت از خزه بستن تنه درختان، ضدعفونی و محافظت در برابر عوامل بیماری‌زای قارچی و مقابله با شیوع آفات را از فواید رنگ کردن تنه درختان برشمرد و افزود: این رنگ با قلم مو روی سطح تنه درخت از پنج سانتی متر زیر خاک تا حداقل ۶۰ سانتی متر ارتفاع تنه درخت و حداکثر تا اولین شاخه فرعی زده می‌شود.

شهردار آستارا عنوان کرد: رنگ سفید محافظتی تنه درختان حاوی ترکیبات فوق العاده مؤثر و غیرسمی با خاصیت پلیمری، قارچ کشی و ضد اشعه است که با خاصیت ارتجاعی زیاد به خوبی تنه درخت را پوشش می‌دهد و ماندگاری و دوام بالایی روی آن دارد.

معیتی افزود: در تیرماه امسال، علاوه بر رنگ آمیزی درختان شهر با آب آهک، درختان مرکبات و نهال‌های زینتی در خیابان‌های شهرک عباس آباد، شهید رستمیان، انتهای خیابان پاسداران و پارک شهرک مهدی برای مقابله با آفات و حشرات موزی سمپاشی شده است.

شهردار آستارا اضافه کرد: در همین مدت عملیات ساخت کانال هدایت‌های آب‌های سطحی در کوچه هفتم خیابان شهید خدایی، اصلاح کانال هدایت آب‌های سطحی و زیرسازی و تسطیح کوچه سیدی مقدم، تعویض چراغ‌های پرچمی سطح شهر، نظافت و شستشوی محوطه پایانه مسافربری و کانال‌های شهری، آسفالت کوی ۲۷ خیابان فارابی بن بست هاشم نیا، ادامه عملیات محوطه سازی پارک تالاب استیل انجام شده است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 434983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.