انسجام فعالیت‌های قرآنی با تشکیل اتحادیه کشوری تحقق می‌یابد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت را باعث انسجام بیشتر فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری دانست.

به گزارش ایمنا، معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالهادی فقهی زاده روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اندیشه اسلامی تاکید بر وحدت اجتماعی در جامعه ایمانی به صورت عام و در میان متولیان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به صورت خاص، همواره مورد توجه بوده است و انتظار مردم نیز گسترش دایره وحدت و همدلی در میان فعالان این عرصه برکت خیز است.

وی افزود: اکنون که در سایه‌سار حاکمیت دینی برآمده از خون شهیدان و حاصل مجاهدت‌های فراوان ملت مسلمان ایران، با ابلاغیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی راهبری ادغام اتحادیه‌ها و تشکیل اتحادیه واحد کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت شده است. ضمن استقبال از این اقدام مهم و مبارک، از کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره هر دو اتحادیه و مؤسسات قرآنی واجد شرایط شرکت در انتخابات، دعوت می‌شود با حضور پرشور خود و حفظ همدلی، اخوت و اتحاد برگ زرین دیگری را در تاریخ فعالیت‌های قرآنی کشور ثبت و ضبط کنند.

بدون شک مشارکت حداکثری مؤسسات در این انتخابات، پشتوانه‌ای قوی برای این حرکت نوین و تحکیم زیرساخت‌های وحدت و همدلی در آینده است. امید است تشکیل این اتحادیه واحد کشوری به انسجام بیشتر و ثمربخشی فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی کاری‌های ناصحیح و پاسداشت منافع واقعی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت جهت هم افزایی های سازنده بیانجامد.

وی اظهار امیدوای کرد که اعضای هیئت مدیره مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با حضور حداکثری در انتخابات این اتحادیه نقش مؤثر خود را در نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت طاهره و تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآن به نحو احسن ایفا کند.

به گزارش ایمنا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۲ تیر سال جاری طی حکمی مهدی محمدی را به عنوان رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت منصوب کرد تا در اجرای الحاق ماده واحده مصوبه ضوابط تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.

صالحی دیروز (دوشنبه) در وبینار انتخابات اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه در حال حاضر اساسنامه و انتخابات پیش‌رو افق خوبی را در فرا راه جریان تشکل‌های مردمی قرآنی ایجاد می‌کند، ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین و مقررات، نظم و اخوت بیشتر یک انتخابات خوب را داشته و در فضای اطمینان به پیش برویم.

سه روز پیش نیز عبدالهادی فقهی زاده در نشست مدیران استانی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سراسر کشور، بر روند برگزاری انتخابات سالم و باشکوه اتحادیه‌های تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: وظیفه همه ماست در نهایت اخوت و برادری ایمانی و با رعایت انصاف و عدالت، در برگزاری انتخابات سالم و باشکوه نقش‌آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر به رسمیت شناختن دو اتحادیه موجود گفت: از نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا روز سوم مرداد سال جاری که روز برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت است، با هر دو اتحادیه موجود همکاری کامل ادامه خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بهره‌گیری و لزوم همکاری با اتحادیه‌های استانی توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار می‌رود ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز با همین رویکرد با هر دو اتحادیه تعامل و همکاری مناسب داشته باشند.

انتخابات اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سوم مرداد ۱۳۹۹ در سراسر ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 434950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.