شهرداری را به گزارش ندادن تشویق نکنیم

عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌شود و درست نیست که هر روز یک سند یا طرح جدید تصویب کنیم. این همه مصوبه داریم، در حالی که گزارشی هم دریافت نکرده‌ایم. با این روش ما شهرداری را به گزارش ندادن تشویق می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، احمد مسجد جامعی در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا، و در جریان بررسی طرح یک فوریت طرح " الزام شهرداری به ارائه لایحه مسؤلیت پذیری اجتماعی" گفت: لازم است نکته‌ای را عرض کنم، که شاید نحوه مراجعه ما به موضوع را تغییر دهد. در دوره چهارم، خانم دانشور سند مسئولیت اجتماعی را آماده کرد و برای تهیه این سند زحمت فراوانی هم کشید. ایشان کشور هند را به عنوان کشوری که در این زمینه صاحب نوآوری بود، انتخاب کرد و چند نفر هم از هند آمدند و در مورد فعالیت‌های انجام شده در این کشور گزارش دادند.

وی افزود: در اتاق بازرگانی هم نمایندگان وزارتخانه‌های کار، صنعت و سایر دستگاه‌ها آمدند و نشست‌های متعدد و مفصلی برگزار شد. این امر زمینه را برای تهیه این سند فراهم کرد و در نهایت این سند در شورای چهارم و پس از بحث‌های فراوان با اکثریت آرا به تصویب رسید که هشت ماده، دو تبصره و هفت بند جداول پیوست دارد.

عضو شورای شهر تهران سپس به مفاد مصوبه پرداخت و ادامه داد: در این سند به موضوعات مهم و فراوانی اشاره شده است. اینکه مسؤلیت اجتماعی سازمانی چیست و چگونه آن را با وضعیت ایران تطبیق دهیم، یکی از آن موضوعات است. علاوه بر آن به پرسش‌هایی چون سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، چه تعریفی دارند؟ ذینفعان چه کسانی هستند؟ اهداف و دامنه شمولش چیست؟ راهبردها و سیاست‌های حاکم بر این سند چیست؟ پاسخ داده شده و با دقت موردنظر قرار گرفته و وظایف ستاد راهبردی هم مشخص شده است.

شهرداری باید گزارش بدهد

مسجدجامعی در ادامه به بندی از این سند اشاره کرد و گفت: در پایان سندبندی آمده که گفته اجرای این مصوبه تا پایان شهریور ماه ۹۹ اعتبار دارد و ادامه اجرای آن منوط به ارائه گزارش شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران است. به نظر من این ضرورت پی گیری دارد و باید در شورا به آن پرداخته شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نمی‌شود و درست نیست که هر روز یک سند یا طرح جدید تصویب کنیم. این همه مصوبه داریم، در حالی که گزارشی هم دریافت نکرده‌ایم. با این روش ما شهرداری را به گزارش ندادن تشویق می‌کنیم؛ خود این سند با مقدماتی که دارد، بسیار دقیق و قوی است و ادامه کار هم مشروط به گزارش شهرداری شده تا سند تکمیل شود. به هر تقدیر ما نیازی به سند جدید نداریم. نیاز به گزارش شهرداری و نهایتاً یک اصلاحیه داریم.

بررسی طرح ساماندهی مراکز خدمات دامپزشکی شهر تهران

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در خصوص یک فوریت طرح ساماندهی مراکز خدمات دامپزشکی شهر تهران، گفت: درخصوص دامپزشکی کاملاً روشن است که مربوط به حیوانات است اما طبقه بندی حیوانات شهری و غیرشهری نداریم بلکه تقسیم حیوانات به خانگی و غیرخانگی داریم.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید توجه داشت که در داخل مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ و فضاهای پیرامونشان گاوداری‌ها، گله‌داری‌ها و اسب‌داری‌هایی است که باید دید حیوانات شهری تلقی می‌شوند یا خیر. مثلاً مراکز گاوداری‌ها در شهر هم هستند، یا پرورش گوسفند در شهر و حاشیه شهر وجود دارد؛ خب این‌ها چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند؟

وی ضمن آنکه نکته شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران را، راجع به وضعیت گوسفندهای قربانی حائز اهمیت دانست، که در همین حوزه مورد بحث شورا معنا می‌شود، گفت: به نظرم جا دارد در این لایحه حیوانات شهری را حذف کنیم و به جای آن بگوییم «ساماندهی وضعیت خدمات مراکز دامپزشکی در تهران» که لازم است در مواردی موضوع ساماندهی مورد تشویق هم قرار گیرد.

کد خبر 434936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.