ستاری: مسئولان استانی از استارتاپ ها حمایت کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از توسعه روز افزون شرکت‌های دانش بنیان و لزوم سرمایه گزاری بخش خصوصی در این حوزه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشستی که با حضور مسئولان ملی، استانی و شهری در شهرک علمی و تحقیقاتی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را داشته‌اند که این نتیجه اقدامات امروز به مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در بحران‌هایی مانند همه‌گیری بیماری کووید - ۱۹ شرکت‌های دانش بنیان اقدامات ارزنده‌ای کردند به همین دلیل در توسعه زیرساخت‌های به آنها کمک خواهیم کرد. حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها باید در استان‌ها نیز انجام شود. حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بخش خصوصی در بحث شرکت‌های دانش بنیان همیشه وجود داشته است و این حمایت‌ها در توسعه پارک‌های علم و فناوری به خوبی دیده می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق پژوهش نوآوری اصفهان باید توسعه یابد، گفت: این صندوق باید منابع زیادی در اختیار داشته باشد، زیرا نسل جدید و جوانی از استارتاپ ها و شرکت‌ها در راه هستند. سرمایه‌های موجود در بخش خصوصی کافی نیست و بخش خصوصی باید سرمایه‌های بیشتری را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهد.

ستاری با بیان اینکه صندوق توسعه پژوهش اصفهان ۴۲ میلیارد تومان بودجه دارد، تصریح کرد: در یک سال باقی مانده از دولت یازدهم باید همه هم قسم شویم تا موانع کسب و کار را از جلوی پای این قشر بردارد. باید در خود شهر نیز فضاهایی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شود. در این راستا ما همکاری‌های لازم را با بخش خصوصی و نهادهای مرتبط خواهیم داشت.

همچنین عباس رضایی، استاندار اصفهان در خصوص تولید داروی آی وی آی جی (ایمنوگلوبولین وریدی) اظهار کرد: در شرایطی که کشور تحریم است تا دو هفته آینده داروی آی وی آی جی به تولید انبوه می‌رسد. این موضوع اقدام بسیار قابل توجهی است زیرا روند درمان ۳۴ بیماری به این دارو وابسته است.

وی در خصوص اقدامات این استان اصفهان در بحران شیوع ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: اصفهان اولین استانی است که ماسک پارچه‌ای تولید کرد و در وضعیت فعلی نیز روزانه ۴۸۷ هزار ماسک در اصفهان تولید می‌شود؛ علاوه بر این روزانه ۱۳ هزار لیتر مایع ضد عفونی در اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تداخل آنفولانزا و کرونا در پاییز مشکل ساز خواهد شد و از همین رو متولیان از اکنون باید به فکر تست‌های تشخیص انفرادی کرونا و آنفولانزا باشند.

کد خبر 434926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.