لپ تاپ فوق سبک سامسونگ عرضه شد

شرکت سامسونگ تازه‌ترین مدل لپ تاپ گلکسی بوک اس را عرضه کرده که محصولی فوق سبک محسوب می‌شود و مجهز به تراشه‌های کوالکوم یا اینتل به انتخاب مشتری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تولید باتری بدون کبالت با توان ذخیره سازی بالا، عرضه لپ تاپ فوق سبک گلکسی بوک اس و جدا شدن پنل پشت موبایل‌های پیکسل را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

تولید باتری بدون کبالت با توان ذخیره سازی بالا

کبالت فلزی کمیاب و گران قیمت است که در تولید باتری‌های لیتیومی به طور گسترده به کار گرفته می‌شود، اما این فلز به محیط زیست آسیب می‌زند؛ از همین رو محققان راهی برای حذف آن یافته‌اند.

پژوهشگران دانشگاه تگزاس نوع جدیدی از باتری را طراحی و تولید کرده‌اند که در آن به هیچ عنوان از فلز کبالت استفاده نشده و در عین حال از ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی انرژی برخوردار است. این باتری همچنین سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

کبالت به علت رسانایی و دوام بالا در صنعت باتری سازی همیشه مورد توجه بوده و معمولاً در کاتد باتری‌های لیتیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این فلز سمی قابلیت زیادی برای آلوده کردن طبیعت و آب آشامیدنی دارد.

در باتری جدید مقدار نیکل مورد استفاده در کاتد به ۸۹ درصد کاهش یافته و از روکش‌ها و لایه‌های آلومینیومی و منگنزی به عنوان جایگزین استفاده شده است. ترکیب این سه ماده با یکدیگر هم ظرفیت ذخیره سازی انرژی را بیشتر می‌کند و هم عمر مفید باتری را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

پژوهشگران می‌گویند این باتری هزینه تولید کمتری نیز دارد و در صورت تأیید کیفیت و ایمنی در آمریکا امکان تولید انبوه آن وجود دارد. باتری یادشده هم بر روی لپ تاپ و هم بر روی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است.

لپ تاپ فوق سبک گلکسی بوک اس از راه رسید

سامسونگ تازه‌ترین مدل لپ تاپ گلکسی بوک اس را عرضه کرده که محصولی فوق سبک محسوب می‌شود و مجهز به تراشه‌های کوالکوم یا اینتل به انتخاب مشتری است.

این اولین لپ تاپ تولیدی شرکت سامسونگ است که در آن از پردازنده‌های لیک فیلد شرکت اینتل استفاده شده است؛ این تراشه هیبریدی به گونه‌ای طراحی شده که هم بر روی رایانه‌های رومیزی و هم بر روی رایانه‌های قابل حمل مانند لپ تاپ ها عملکرد خوبی داشته باشد.

شرکت‌های سازنده لپ تاپ از مدت‌ها قبل در تلاش هستند تراشه‌هایی تولید کنند که هم با لپ تاپ‌ها و هم با رایانه‌های رومیزی سازگار باشند و این هدف در گلکسی بوک اس به ثمر نشسته است.

تسهیل دسترسی به شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه و امکان فعالیت مداوم بدون وقوع نقص فنی از جمله مزایای این تراشه‌ها است؛ البته اجرای بعضی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین با استفاده از این تراشه دشوار است.

از جمله امکانات دیگر این لپ تاپ می‌توان به هشت گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی، نمایشگر ۱۳.۲ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، سازگاری با استاندارد وای فای شش و عمر باتری ۱۷ ساعته اشاره کرد.

این لپ تاپ تنها ۶.۲ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن نیز تنها ۹۵۰ گرم است؛ قیمت مدل پایه این لپ تاپ ۹۴۹ دلار است.

پنل پشت موبایل‌های پیکسل جدا می‌شود

کنده شدن پنل شیشه‌ای پشت موبایل‌های پیکسل ۴ ایکس ال گوگل، موجب اعتراض و نارضایتی کاربران این دستگاه‌ها شده است. محصولات سخت افزاری گوگل از آغاز تولید تا کنون با چالش‌هایی روبرو بوده و حتی پنج سال پس از تولید موبایل‌های پیکسل این شرکت همچنان در حوزه کنترل کیفیت با مشکلاتی روبرو است.

این در حالی است که تعدادی از کاربران موبایل‌های «پیکسل ۴ ایکس ال» از کنده شدن پنل شیشه‌ای پشت این دستگاه‌ها خبر می‌دهند. موبایل‌های گوگل پیکسل۴ و پیکسل ۴ ایکس ال در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شده، اما چندان محبوب واقع نشدند. باتری هر دو دستگاه بسیار ضعیف است و همچنین مشکلات مختلف نرم افزاری دارد.

اکنون بعضی از کاربران پیکسل ۴ ایکس ال در وب سایت ردیت و انجمن‌های پشتیبانی گوگل از کنده شدن پنل شیشه‌ای پشت این دستگاه خبر داده‌اند. یکی از کاربران اشاره کرده طی بازه ۱۰ ماهه دستگاه را چهار بار تعویض کرده است و دیگر کاربران نیز معتقد هستند دلیل این مشکل تورم باتری است.

به گفته یکی از کارمندان فروشگاه uBreajFix این مشکل بخش اتصال دهنده معیوب باتری است که به تورم آن منجر می‌شود. هرچند بیشتر کاربران پس از مراجعه به گوگل دستگاه‌های جایگزین دریافت کرده‌اند، اما گوگل هنوز به طور رسمی دلیل این مشکل را اعلام نکرده است.

کد خبر 434769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.