افشاگری دوباره میرسلیم علیه قالیباف

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

اصلاح قانون انتخابات در دستور کار قرار می‌گیرد

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: محمد دهقان، عضو حقوقدان شورای نگهبان قرار است در جلسه صبح فردا (سه‌شنبه) این کمیسیون حاضر شده و اصلاحات لازم مربوط به قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را با یکدیگر تبادل نظر کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیسیون چند جلسه است که درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون انتخابات شوراها مباحث متعددی را دارد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در نشست صبح فردای کمیسیون شوراهای مجلس محمد دهقان، عضو حقوقدان شورای نگهبان حاضر شده و با اعضای این کمیسیون اصلاحات لازم این قانون را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: برای تبادل‌نظر و دریافت مستقیم شورای نگهبان و برای آنکه اصلاحات لازم در قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون انتخابات شوراها را تا پاییز در سال جاری نهایی کرده و بتوانیم از این قانون و اصلاحات آن در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده کنیم، از نظرات اعضای شورای نگهبان در این کمیسیون بهره‌مند خواهیم شد و به دلیل اینکه دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را داشته در نشست‌های آتی از نظرات وی بیشتر استفاده خواهیم کرد.

میرسلیم: مدارک را به قوه قضائیه داده‌ام

میرسلیم در رابطه با رشوه ۶۵ میلیاردی و تفحصی که معلق شد و اظهارات خود در این باره، گفت: همه مدارک را به دستگاه قضائی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آنها انجام می‌شود. اصل موضوع به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری بر می‌گردد، وقتی تحقیق و تفحص در مجلس دهم رأی نمی‌آورد شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رأی نیاورده، تشکر می‌کند.

موضوع تحقیق و تفحص مسئله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت و یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است، طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود.

او ادامه داد: حدود ۴۰۰ تحقیق و تفحص در مجلس قبل انجام گرفته که تعداد کمی از آنها به نتیجه رسیده است. این تحقیق و تفحص‌ها را بررسی خواهیم کرد و طبق اولویت و اهمیت به آن می‌پردازیم.

عمویی: حادثه در سایت هسته‌ای نطنز ارتباطی با غنی سازی ندارد

ابوالفضل عمویی با اشاره به بازدید هیئتی از مجلس از تأسیسات هسته‌ای نطنز گفت اظهار کرد: امروز هیأتی از مجلس با اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سفری به قم و نطنز داشته و از دو سایت هسته‌ای شهید علی محمدی و شهید احمدی روشن بازدید کردند. هدف از این سفر بررسی آخرین اقدامات و تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای کشور بود.

وی در توضیح دستاوردهای سفر به قم گفت: طبق توضیحات ارائه شده در سایت شهید علی محمدی در فوردو ۱۰۴۴ سانتیریفیوژ در ۶ آبشار از نسل یک در حال غنی سازی اورانیوم تا نزدیک به ۴.۵ درصد هستند.

وی به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به نطنز اشاره و اظهار کرد: در بازدید از سایت شهید احمدی روشن در نطنز شاهد فعالیت‌های سانتیریفیوژهای نسل‌های یک، ۲ و ۴ بودیم که در زنجیره غنی سازی قرار گرفته است. مشاهدات ما حکایت از روند تحقیق و توسعه بر روی نسل‌های جدید سانتیریفیوژهای ایرانی دارد. مواردی از روند تحقیق و توسعه بر نسل‌های جدید سانتیریفیوژ از جمله IR۶، IR۸ و IR۹ ادامه دارد.

نمایندگان از نزدیک در سایت نطنز شاهد فعالیت‌های دانشمندان جوان هسته‌ای و تحقیق و توسعه درباره این سانتیریفیوژها بودند. کشور ما در روند طراحی و تحقیق و توسعه بر روی نسل‌های جدید سانتیریفیوژ حرکتی رو به جلو دارد. این موضوع شامل طراحی و ساخت قطعات در داخل کشور می‌شود که ما را از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز کرده است.

به گفته وی، نمایندگان در بازدید از دو سایت هسته‌ای در فوردو و نطنز از زحمات دانشمندان هسته‌ای تقدیر کردند که باعث دستاوردهای افتخارآمیز در حوزه هسته‌ای برای کشور شده است. همچنین نمایندگان بر حفظ دستاوردها و توانمندی‌های علمی در این حوزه تاکید داشتند.

عمویی در تشریح شرایط سایت هسته‌ای نطنز بعد از اتفاق اخیر در آن گفت: در بخشی از این بازدید نمایندگان از محل حادثه رخ داده در نطنز بازدید کردند. گفت وگوهای کارشناسی با برخی از افراد حاضر در محل صورت گرفت و مروری بر سناریوهای مختلف شد که می‌تواند موجب بروز حادثه شده باشد. جمع بندی دقیق‌تر درباره علت حادثه نیازمند بررسی‌های کارشناسی بیشتری است. امیدواریم نهادهای مسئول پاسخ مقتضی را در این باره اعلام کنند.

جزئیات حضور روز سه شنبه نخست وزیر عراق در تهران

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، گفت: نخست وزیر عراق در بدو ورود به تهران و در فرودگاه مهرآباد از سوی رضا اردکانیان وزیر نیرو مورد استقبال قرار می‌گیرد.

"علیرضا معزی" افزود: پس از مراسم استقبال رسمی از رئیس دولت عراق از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بلافاصله هیأت‌های رسمی دو کشور مذاکرات دو جانبه را آغاز می‌کنند. نخست وزیر عراق همچنین ملاقاتی خصوصی با رئیس جمهور کشورمان خواهد داشت. پس از مذاکرات دو جانبه هیأت‌های دو کشور و ملاقات خصوصی نخست وزیر عراق با دکتر روحانی، مذاکرات مشترک هیأت‌های عالیرتبه دو کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی برگزار می‌شود.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، نخست وزیر عراق در سفر دو روزه خود به ایران همچنین به دیدار رهبرمعظم انقلاب اسلامی خواهد رفت و با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو می‌کند.

مصطفی الکاظمی را در سفر به تهران، وزیران امور خارجه، نفت، برق، دارایی، دفاع، بهداشت و مشاور امنیتی ملی عراق همراهی می‌کنند.

کد خبر 434757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.