میدان شهدای هسته‌ای تا پایان آذرماه بهره‌برداری می‌شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این کمیسیون مقرر شد پروژه میدان شهدای هسته‌ای منطقه چهار اصفهان تا پایان آذرماه تکمیل و بهره‌برداری شود.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص بررسی پروژه‌های عمرانی منطقه چهار اصفهان در کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: جلسات و بازدیدهای این کمیسیون با محوریت معاونت برنامعه‌ریزی شهرداری و برای بررسی زمان شروع، روند اجرا و برآورد اعتبار پرداختی و اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های عمرانی برگزار می‌شود.

وی افزود: معاونت‌های مختلف درباره روند اجرای پروژه‌ها در جلسات کمیسیون گزارش ارائه می‌کنند تا اعضای شورای شهر در جریان موانع اجرای آنها قرار گیرند.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد پروژه میدان شهدای هسته‌ای تا پایان آذرماه تکمیل و بهره‌برداری شود، تصریح کرد: مسیرهای منتهی به میدان از سمت روشن‌دشت و ارغوانیه نیاز به آزادسازی دارند که عملیات آزادسازی آنها نیز در دستور خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی این پروژه مشکل ترافیکی ایجاد نمی‌کند ولی طرح تعریض آن باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه چهار دنبال توافق با مالکان برای تملک و آزادسازی است اما امکان توافق با برخی از آن‌ها تاکنون وجود نداشته که نیاز به استفاده از لایحه قانونی تملک اراضی برای طرح‌های عمرانی دارد؛ تاکید کمیسیون بر این بود که برای کسب مجوز باید لایحه آن به شورای شهر ارسال شود.

معین اضافه کرد: انتهای خیابان سلمان فارسی در منطقه چهار نیز با اینکه هم‌اکنون از نظر ترافیکی مشکلی ندارد اما نیاز به بدنه‌سازی و اجرای فرم پروژه دارد که پس از بازدید، بر اجرای آن تاکید شد.

وی ادامه داد: از معابر کردآباد و سواردز نیز در جریان جلسه امروز بازدید شد که نیاز به انجام طراحی و بررسی بیشتر داشت؛ وضع این منطقه در طول این چند سال مغفول مانده که نیاز به اقدامات مطلوب‌تر و تأمین به موقع اعتبارات دارد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین به درخواست شرکت نمایشگاه‌ها قرار است کنارگذری برای تامین ایمنی تردد بازدیدکنندگان ایجاد شود که از مکان اجرای آن بازدید شد و نیاز به نقشه‌برداری اولیه و مشخص کردن مسیر به همراه تملک اراضی دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای مجاور منطقه چهار شهرداری از زمان شورای دوم به شهر الحاق شده‌اند، اظهار کرد: این مناطق نیازمند طراحی معابر و تعیین کاربری اراضی دارد که باید توسط اداره راه و شهرسازی جدی‌تر دنبال شود؛ این موارد روال معمول خود را طی می‌کند و مدیریت شهری برای تسریع در انجام آن اقدامات لازم را خواهد کرد.

کد خبر 434711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.