آغاز دور جدید ضدعفونی معابر شهر قدس

شهردار قدس با بیان اینکه مبارزه جهت پیشگیری از کرونا قبل از تشکیل ستاد کرونا در این شهر آغاز شده بود، گفت: دور جدید ضدعفونی معابر و فاصله گذاری اجتماعی در شهرقدس اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، مسعود مختاری با بیان اینکه باید اقدامات مقابله‌ای بیشتری جهت ریشه کنی ویروس کرونا انجام گیرد اظهار کرد: متأسفانه به دلیل رعایت نکردن دقیق فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در جامعه، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا هستیم که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند که در این راستا شهرداری قدس در هفته‌های اخیر دور جدید ضدعفونی معابر و اماکن و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را تا مهار این بیماری در دست اقدام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع کرونا در حمل و نقل عمومی همچون گذشته است، افزود: رعایت نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توسط شهروندان و مسافران ضرورت دارد و همه ما باید با رعایت و توجه بیشتر نسبت به موارد بهداشتی جهت ریشه کنی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا نقش داشته باشیم.

شهردار قدس با اشاره به ساماندهی بساط گسترانی که در ساعات شب در معابر اصلی شهر فعالیت می‌کنند، گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود، شهرداری به دنبال جمع آوری این بساط گستران نیست، اما ضروری است اقداماتی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و سد معبر در این محورها انجام شود، همچنین نسبت به اطلاع رسانی در خصوص رعایت فاصله گذاری و نکات بهداشتی در این مسیر اقدام شود.

مختاری عنوان کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی جهت پیشگیری از بحران‌های احتمالی از اقداماتی است که ستاد مدیریت بحران باید در رأس فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی در برابر وقوع احتمالی زلزله اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد وقوع زمین لرزه‌های متعددی در سطح استان هستیم که هشداری برای ارتقای آمادگی در برابر زلزله‌های احتمالی است.

شهردار قدس ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در این رابطه باید انجام شود بررسی و بازبینی همه امکانات و تجهیزات مقابله با بحران توسط حوزه خدمات شهری است تا در صورت نیاز نسبت به تأمین تجهیزات جدید اقدام شود.

مختاری با بیان اینکه شهرداری قدس در سال گذشته طرح منطقه بندی محلات شهر برای مدیریت بحران را تدوین کرد، اظهار کرد: این طرح در سال جاری باید وارد فاز عملیاتی شود و در نخستین گام ضروری است در آینده‌ای نزدیک مانوری به منظور سنجش میزان آمادگی نیروها و تجهیزات برگزار شود.

منبع: مهر

کد خبر 434679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.