آغاز حفاری خط چهار مترو مشهد از سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه دستگاه حفار از اوایل سال ۱۴۰۰ حفاری مسیر خط چهار متروی این کلانشهر را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر عملیات شفت آخرین خط ریلی دورن‌شهری مشهد در حال انجام است.

کیانوش کیامرز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط دو قطار شهری مشهد به طور کامل راه اندازی شده است و با حداکثر ظرفیت اقدام به جابجایی مسافران می‌کند.

وی افزود: آخرین ایستگاه خط دو متروی مشهد در شهرک سلامت در سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به خط سه متروی این کلانشهر، تصریح کرد: در مسیر این خط ریلی از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) به طول ۵.۳ کیلومتر مهندسان و کارگران مشغول کار هستند تا بتوانیم این قطعه از مسیر را طبق برنامه زمان بندی در سال ۱۴۰۰ تحویل مردم دهیم.

وی با بیان اینکه به زودی مصوبه شورای شهر مبنی بر خرید تجهیزات این مسیر نیز به پیمانکار ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط نرخ ارز، مدیریت‌هایی در این زمینه انجام خواهیم داد، اما در مجموع با توجه به اینکه منابع مالی لازم تأمین شده، مشکلی برای احداث این مسیر وجود ندارد.

کیامرز تاکید کرد: شهرداری مشهد سعی کرده در شرایط سخت اقتصادی، منابع مالی برای تکمیل خطوط قطار شهری را تأمین کند تا چرخ این پروژه بزرگ از حرکت نایستد، زیرا همه می‌دانیم اگر این پروژه متوقف شود، راه اندازی دوباره آن کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه دستگاه حفار از اوایل سال ۱۴۰۰ مسیر حفاری خط چهار متروی این کلانشهر را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر عملیات شفت آخرین خط ریلی درون شهری مشهد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد اظهار کرد: در حال حاضر عملیات شفت آخرین خط ریلی درون شهری مشهد در حال انجام است و بنا بر گفته پیمانکار برای ورود دستگاه حفار تا پایان سال آماده خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تأمین مالی پروژه قطار شهری با اوراق مشارکت، گفت: خوشبختانه اوراق ۶۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه قطار شهری به فروش رسیده است و به زودی عملیاتی خواهد شد و درخواست یک‌هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت نیز برای امسال داده شده است.

کیامرز خاطرنشان کرد: برای خطوط دو و سه مترو در بحث تامین واگن مشکلی نداریم و مشکل اصلی ما در خط یک است، زیرا سیستم تولید این واگن‌ها را نداریم و باید این سیستم را از خارج از کشور وارد شود، از این رو با موافقت وزارت صمت، شهرداری مشهد به همراه شرکت واگن سازی تهران وارد مذاکره با طرف چینی شده‌اند تا بتوانیم برای تامین واگن‌های خط یک نیز به توافق نهایی دست یابیم.

کد خبر 434627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.