روش جدید پیشگیری از بیماری کرونا

نتایج بررسی‌ها توسط محققان نشان می‌دهد که مصرف ماده معدنی روی در برابر بیماری کرونا تاثیر محافظتی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت انسان دارد، به طوری که پیروی از رژیم غذایی مفید و سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر پاتوژن‌ها کمک کرده و مانع بروز التهاب ناشی از عفونت می‌شود. به عنوان مثال ویتامین C تأثیرات قابل توجهی بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و کمبود این نوع ویتامین خطر ابتلا به عفونت‌ها مانند ذات الریه را افزایش می‌دهد.

در دوران همه گیری ویروس کووید -۱۹، مصرف مکمل‌های غذایی به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. با وجود این که هیچ مکمل غذایی خاصی نمی‌تواند مانع بروز بیماری کرونا شود، اما بعضی مواد مغذی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

گروهی از محققان روسی با بررسی نتایج مطالعات خود در زمینه فواید ماده معدنی روی در برابر بیماری کرونا، متوجه شدند که این ماده معدنی از طریق مصونیت ضد ویروسی و کاهش التهاب با ابتلای بیماری کرونا مقابله می‌کند. روی یک ماده معدنی مهم محسوب می‌شود که در بهبود عملکرد بیش از ۳۰۰ آنزیم موجود در بدن مؤثر است. مواد غذایی سرشار از روی شامل گوشت، مرغ، آجیل، اسفناج، قارچ، بادام زمینی و پودر کاکائو است.

کمبود ماده معدنی روی در بدن باعث تأخیر در فرآیند رشد کودکان می‌شود و خطر بروز عفونت‌ها را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این ممکن است کمبود روی به عنوان فاکتور خطر آفرین بروز ذات الریه در نظر گرفته شود که می‌تواند یکی از پیامدهای ابتلا به بیماری کووید -۱۹ باشد.

کد خبر 434559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.