به گزارش ایمنا، محمود ترفع با اشاره به وضعیت اتوبوسهای تهران اظهار کر: از حدود شش هزار دستگاه اتوبوس تهران، بیش از ۷۰ درصد آنها فرسوده است همچنین در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران ۱۲.۵ سال است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
وی با بیان اینکه حدود چهار هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود باید از رده خارج شود، اظهار کرد: هزینههای شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسامآور شده و به همان نسبت، درآمدهای آن به دلیل کاهش مسافر به میزان بیسابقهای کم شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان تا کنون تمامی هزینههای خرید مواد ضد عفونیکننده ناوگان اتوبوسرانی تهران و تجهیزات مورد نیاز آن را تأمین کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینههای بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ۶۳۰۰ پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز ۵ هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به ۱۱۳۰۰ ماسک نیاز داریم.
ترفع با بیان اینکه اتوبوسهای دو کابین خطوط تندرو در گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شدهاند و بخش خصوصی نیزبا حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوسهای تککابین مورد نیاز را تأمین کرده است، گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمتها، خرید اتوبوس جدید برای بخش خصوصی دیگر امکانپذیر و مقرون به صرفه نیست.
منبع: فارس
نظر شما