روایت طرفدار انگلیسی لیورپول به حال و هوای هواداران و شهر بعد از قهرمانی قرمزها

هوادار انگلیسی تیم فوتبال لیورپول به قهرمانی لیورپول در لیگ برتر فوتبال انگیس، آن هم پس از سی سال واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند وقت پیش بود که تیم فوتبال لیورپول با شکست منچستر سیتی و پپ گورادیولا مقابل چلسی، پس از سی سال قهرمان لیگ برتر فوتبال انگیس شد. حالا خبرنگار ایمنا فرصت را مغتنم شمرده و یک گفتگوی اختصاصیِ با "لی اریک" هوادار متعصب و انگلیسی لیورپول انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

اریک بالاخره پس از ۳۰ سال لیورپول قهرمان جزیره شد.

راجع به لیورپول باید یگویم در دهه ۱۹۷۰-۱۹۸۰ خیلی عحببب بود که لیورپول قهرمان نشد، کلاً مسئله عجیبی بود اگر کسی به ما می‌گفت که قرار است که ۳۰ سال قهرمان نشویم. هیچکس باور نمی‌کرد و می‌گفتیم دیوانه است. ولی این اتفاقی بود که به حقیقت پیوست. خیلی‌ها بودند که طرفدار لیورپول بودند، اما هرگز قهرمانی تیمشان را ندیدند (آنهایی که از دهه ۹۰ به بعد متولد شدند). بالاخره لیورپول به آن چیزی که حقش بود رسید و پس از سالیان سال توانست قهرمانی لیگ را کسب کند.

اریک از حال و هوای شهر لیورپول بعد از قطعی شدن قهرمانی، پس از سوت پایان بازی چلسی-منچستر سیتی برای ما بگویید؟

وقتی سوت پایان بازی چلسی-سیتی زده شد، من بالا و پایین می‌پریدم و پس خوشحالی کردن زیاد، تصمیم گرفتیم با خانواده به اطراف ورزشگاه آنفیلد برویم. ورزشگاه در شمال شهر است و ما در جنوب شهر زندگی می‌کنیم. واقعاً خیلی شلوغ بود. فکر کنم ۵۰ هزار هوادار به خیابان آمده بودند. اتفاقاً آنجا هواداران ایرانی لیورپول هم بودند.

نظرت در مورد عدد ۹۶ چیست؟

عدد ۹۶ واقعاً خاطره آن هواداران را زنده می‌کند که از دنیا رفتند. یک ارتباط خاصی این وسط وجود دارد. من خودم آنقدر هیجان زده شده بودم که متوجه نشدم که بازی چلسی- سیتی ۹۶ دقیقه طول کشیده است. اما این عدد برای لیورپولی‌ها یک قسمت تلخ و ناراحت کننده از آن سمت به حساب می‌آید و یک قسمت شور انگیز و خوشحال کننده بخاطر قهرمانی پس از مدت‌ها دارد.

چلسی در سال‌های اخیر خودش شانسی برای قهرمانی نداشته ولی سرنوشت قهرمانی را خیلی خوب عوض کرده، مثل اثرگذاری در قهرمانی لستر و حتی گرفتن جام از لیورپول و تقدیم به سیتی که امسال آن را جبران کرد، نظرتان چیست؟

بله کاملاً درست می‌گوئید. آنها یک بار باعث قهرمانی تاتنهام شدند، یک بار قهرمانی را از لیورپول گرفتند و حالا باعث قهرمانی لیورپول شدند. به هر حال این چرخش روزگار است. محرومیت نقل و انتقالاتی، و بقیه اتفاقات را لمپارد توانست به عنوان مربی چلسی کنترل کند. او استعدادها را می‌شناسد و بازیکنان برجسته ای مثل "تامی آبراهام" را به تیمش آورده و در آینده هم بازیکنان بزرگ دیگری مثل تیمو ورنر، به آن‌ها اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد که اتفاقات خوبی برای چلسی در پیش باشد، چون فرانک لمپارد تیم خیلی خوبی ساخته است.

اریک در حال حاضر لیورپول ۴۸ جام و یونایتد ۴۵ جام در رقابت‌های مختلف دارد، شما کدام تیم را قبول دارید؟

الان بحث تضعیف روحیه یونایتدی‌ها است. (با خنده) من فکر می‌کنم سیتی اگر چه تیم بدی نبود، اما در آن سال، (۱۹۹۹-۲۰۰۰) تیم قدرتمندی نبود و برای همین یونایتد قهرمان می‌شد. که الان در حال حاضر منچستر سیتی هست که باعث می‌شوند لیورپول بهتر بازی کند یا برعکس. آن‌ها فقط با آرسنال رقابت داشتند وگرنه به صورت کلی تیم آنچنان قدرتمندی با یونایتد مقابله و رقابت نمی‌کرد.

اگر یورگن کلوپ تا ۱۰ سال آینده مربی تیم فوتبال لیورپول باشد، فکر می‌کنید چند جام دیگر به افتخارات این باشگاه اضافه می‌کند؟

ببینید به نظر من یورگن می‌تواند چند جام دیگر به دست آورد، ولی تعداد بالا جام گرفتن بسیار کار سختی است، چرا که رقیب‌ها در انگلیس بسیار قدرتمند هستند. سیتی عالی است. یونایتد به نظر می‌رسد که روز به روز در حال پیشرفت است و همه اینها باعث می‌شود که ما به این نتیجه برسیم که قهرمانی‌های متعدد نسبت به دهه ۹۰ بسیار دشوار است. من امیدوارم که کلوپ بماند و جام ببریم ولی اینکه بگوییم چند جام، واقعاً سخت است. چون لیورپول رقبای سرسختی در لیگ انگیس دارد.

ا ریک در ۱۹ قهرمانی که لیورپول کسب کرده همیشه یک اسکاتلندی بوده است. هانسن با ۸ و کنی دارگلیش با ۶ قهرمانی رکوردار هستند و در سه سال اخیر اندرو رابرتسون یکی از بهترین‌ها بوده است. نظر شما چیست؟

اسکاتلندی‌ها همیشه در تاریخ لیورپول نقش مهمی ایفا کرده‌اند، حتی از آن زمان که لیورپول تأسیس شد مربی اسکاتلندی به استخدام درآمد و او هم کل تیم را از بازیکنان اسکاتلندی تشکیل داد. همانطور که شما به خوبی اشاره کردید، آن‌ها با لیورپول به جاهای خیلی خوبی رسیدند، مخصوصاً "کنی دارلگلیش" که الگو و اسطوره من است و فکر می‌کنم او با فاصله بهترین بازیکن تاریخ لیورپول است و کسی نیست که در لیورپول بهتر از او بوده باشد. اندرو رابرتسون هم این سُنت را نگذاشت که پایان پیدا کند و این راه را ادامه داد. لیورپول آنقدر با اسکاتلند عجین شده که من یادم رفت نامی از "بیل شنکلی" ببرم. او پدر لیورپول مدرن است. او تأثیرات زیادی در لیورپول گذاشته است. مجسمه او را بیرون ورزشگاه آنفیلد نصب کرده‌اند. پرچم‌های اسکاتلند داخل ورودی‌های ورزشگاه وجود دارد و همان طور که گفتم اسکاتلند و لیورپول با هم عجین شده‌اند.

آخرین بار که یک تیم قهرمانی‌اش قطعی شد و در بازی بعدش شکست خورد مربوط به سال ۲۰۱۵و بازی چلسی- وست بروم بود، اما امسال لیورپول بعد از قهرمانی، شکست سنگینی مقابل سیتی داشت نظرتان چیست؟

لیورپولی‌ها آنقدر از قهرمانی سرمست و خوشحال بودند که اصلاً حواسشان به بازی نبود. خیلی ریلکس و آرام رفتند به مصاف بازی با سیتی. اما سیتی هم می‌خواست قدرتش را به رخ بکشد و برای فصل آینده خط نشان بکشد، بخاطر همین آنها این بازی را برخلاف لیورپولی‌ها خیلی جدی گرفته بودند.


گفتگو از علی سرفراز و سجاد اسدی خبرنگاران سرویس ترجمه و ورزش ایمنا

کد خبر 434440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.