ماندن یا اخراج؛ سرنوشت پیولی و میلان

قرمز و مشکی پوشان میلانی این روزها با نمایش‌های خیره کننده و کسب نتایج عالی با پیولی، امیدوار به کسب سهمیه اروپایی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق عادت هر ساله میلانی‌ها برای شروع فصل جدید یا به اصطلاح برای بهار بعد از خزان خودشان را آماده کرده بودند. قرار بود تیم آلپاچینو در این فصل برای رده‌های بالا بجنگد و فوتبال خوبی ارائه بدهد.

اتفاقی که افتاد مثل چند سال گذشته هواداران روسونری را ناامید کرد. بازی‌های افتضاح و شکست‌های پی‌درپی نشان داد که جیامپائولو بدترین نسخه‌ مربیان این چند سال میلان بوده است.

با اخراج این مربی، میلانی‌ها امیدوار بودند از میان آلگری و مورینیو و ونگر یک نفر سکان هدایت میلان را برعهده بگیرد و حتی اگر اینها هم نشدند حداقل اسپالتی راهی سن‌سیرو شود، اما در میان ناباوری گزینه‌ای انتخاب شد که باب میل هواداران نبود.

استفانو پیولی در حالی هدایت میلان را برعهده گرفت که به غیر از مدیران میلان هیچکس دیگری او را قبول نداشت. پیولی به میلان آمد و در میان موجی از ناامیدی و ناباوری شروع به کار کرد. تحولی در نتایج میلان اتفاق نیفتاد، اما یک نکته وجود داشت و آن این بود که کیفیت فوتبال تیم بهتر شده بود.

میلان حتی در بازی‌هایی که می‌باخت هم خوب بازی می‌کرد. کم کم نظرهای منفی کم رنگ شد تا اینکه باخت فاجعه‌بار به آتالانتا از راه رسید. باخت ۵ گله‌ میلان همه‌ی امیدها به تحولات در تیم را از بین برد و اگر کسی مدعی تغییرات خوبِ تیم در بازی‌های قبل هم شده بود دیگر جرأت بیانش را نداشت.

موج بی‌اعتمادی به تیم و کادر فنی دوباره به جریان افتاد. از همان زمان بود که گازیدیس برای فصل بعد به دنبال گزینه رفت و اختلافات میان مدیران آغاز شد. اختلافاتی که موجب رفتن بوبان از میلان شد و نقش مالدینی را هم کمرنگ کرد.

این وسط اما اتفاقی افتاد که دوباره همه را متعجب کرد. میلان پیولی دوباره خودش را پیدا کرد. در هفته‌های اخیر و به خصوص پس از بازگشت از دوران قرنطینه روسونری نه تنها خوب بازی می‌کند بلکه خوب هم نتیجه می‌گیرد.

برد مقابل رم، لاتزیو و یووه و تساوی در زمین ناپولی اتفاقی هستند که نمی‌شود به راحتی از آن عبور کرد.

آن‌ها شب گذشته و در یک بازی جذاب دیگر هم موفق شدند در سن سیرو با درخشش "اسماعیل بن ناصر" و به ۵ گل بولونیا را در هم بکوبند. میلانی‌ها فعلاً با ۵۶ امتیاز ششم هستند و در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ ایتالیا رقابت سختی با رمی های ۵۷ امتیازی برای کسب رده پنجم و سهمیه اروپایی دارند.

این نتایج درست در زمانی دارد اتفاق می‌افتد که میلان برای فصل بعد خودش به دنبال تغییرات بوده است. اگر نتایج خوب پیولی با میلان ادامه دار باشد، برکناری مرد ایتالیایی سخت‌ترین کار ممکن است؛ چون در این صورت کافی است که میلان با گزینه‌ی بعدی نتواند خوب نتیجه بگیرد، آنوقت است که مدیران میلان باید به این سوال پاسخگو باشند که چرا فردی را که موفق به ایجاد تحولات شده بود را حفظ نکردند؟

کد خبر 434411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.