مرکز روانپزشکی بیماران حاد زیر ۱۸ سال اصفهان تعطیل شد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: خودروهای اورژانس اجتماعی اجازه استفاده از آژیر ندارند و نه اجازه دارند از خط بی آر تی عبور کنند و این مشکلی بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد با حضور در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان به دلیل همکاری با اداره بهزیستی اصفهان اظهار کرد: شفافیت، تحول خدمت اجتماعی در خانواده شعار سال جاری بهزیستی است که در صورت تحقق تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی راه‌اندازی مگا پروژه‌ها در شهر اصفهان در بحث مراکز مثبت زندگی و مشاوره و غربالگری ژنتیک را از جمله پروژه‌های در دستور کار بهزیستی اصفهان دانست و افزود: با اجرای این پروژه‌ها دستاوردهای خوبی در بحث ارتقای سلامت خانواده و کاهش معلولیت‌ها خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه با همکاری شهرداری و شورای شهر آموزش خانواده‌ها در فرهنگسراها اجرا شد، ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در دیگر اماکن شهرداری بسیار کمک کننده بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در بحث اقدامات پیشگیری از تنبلی چشم نمی‌توانیم در مهدهای کودک برنامه‌ریزی کنیم، افزود: بر این اساس از سه هفته گذشته این برنامه را در خانه‌های خلاقیت و خانه فرهنگ‌های شهرداری از تیر ماه آغاز کرده‌ایم.

فرشاد با بیان اینکه شهرداری همواره مبالغ خوبی را در ساماندهی محلات برای شهروندان هزینه می‌کند، افزود: در کنار این ظرفیت آموزش تسهیلگران در مناطق با همکاری بهزیستی انجام شد و با حمایت شهرداری به مناطق اعزام شدند.

جمع‌آوری ۱۲۰ معتاد متجاهر در اصفهان

وی با بیان اینکه پس از موج اول شیوع کرونا ۱۲۰ نفر از معتادان متجاهر در شهر اصفهان جمع آوری شدند و برنامه‌ریزی برای جمع آوری ۱۰۰ معتاد دیگر در دستور کار است، ادامه داد: تحقق این امر نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌ها دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد از معابر در اختیار شهرداری برای معلولان مناسب‌سازی شده است، افزود: ۴۰ درصد دیگر معابر در حاشیه شهر قرار داشته یا کمتر محل عبور معلولان است اما دنبال تحقق ۱۰۰ درصدی این امر هستیم.

وی با اساره به فعالیت ۷۴ مرکز توانبخشی در اصفهان گفت: توسعه مراکز اتیسم در شهر اصفهان صورت می‌گیرد و جلب موافقت‌های تهران برای ایجاد مراکز شبانه‌روزی برای این کودکان را در دستور کار داریم.

فرشاد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ واحد مسکونی به خانواده‌ای دارای بیش از دو معلول اهدا کردیم، افزود: سال آینده نیز ایجاد ۱۳۱ واحد در قالب پروژه هسا در فولادشهر در دستور کار است که ۳۰ واحد از این مجتمع نیز متعلق به خانواده معلولان اصفهان است.

وی با بیان اینکه ۱۹۶ مرکز در حوزه خدمات اجتماعی در شهرستان اصفهان فعال است، ادامه داد: از این تعداد ۱۳۳ واحد مهدکودک، ۱۶ مرکز شبانه روزی و ۲۲ مرکز کلینیک مشاوره است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه اورژانس اجتماعی تنها واحد سطح یک استان در شهر اصفهان و ۱۸ واحد سطح دو در دیگر شهرهای استان فعالیت دارد، گفت: خودروهای اورژانس اجتماعی اجازه استفاده از آژیر را ندارند و نه اجازه دارند از خط بی آر تی عبور کند و این مشکلی بزرگ است.

وی با بیان اینکه در اصفهان یک مرکز ویژه کودکان کار در اصفهان فعالیت دارد، ادامه داد: آمادگی داریم  از سمن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند حمایت کنیم.

۸۵۰۰ تماس با ۱۲۳ طی سه ماه

فرشاد با بیان اینکه در سال گذشته شش هزار و ۵۰۰ مورد تماس با ۱۲۳ برقرار شده است، ادامه داد: این در حالی است که در سه ماهه سال ۹۹ هشت هزار و ۵۰۰ تماس با این سامانه برقرار شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۵ مرکز درمان و ترک اعتیاد در شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین ۱۴۶ واحد مشاوره خصوصی در این زمینه در اصفهان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن قدردانی از شهردار اصفهان و مدیران مناطق چهار و ۱۳ شهرداری اظهار کرد: کمک به تجهیز شیرخوارگاه بزرگ اصفهان در منطقه چهار و همچنین کمک در تجهیز و بهره برداری از خانه مستقل امیرحمزه در منطقه ۱۳ از جمله همکاری‌های خوب این مناطق با بهزیستی اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهزیستی ۱۶۴ خدمت به مردم ارائه می‌دهد، ادامه داد: این در حالی است که نسبت منابع و وظایف اثر عکس دارد که ما را مجبور می‌کند به سمت جذب کمک خیران و مردم برویم.

فرشاد در خصوص راه‌اندازی پایگاه اجتماعی در پایانه کاوه افزود: چنانچه در پایانه کاوه خروجی این طرح موفق بود، راه‌اندازی پایگاه اجتماعی در پایانه صفه را نیز اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخش روانپزشکی کودکان را تعطیل کردیم تا در بیمارستان امین فعال شود، افزود: هنوز این طرح اجرایی نشده است، ما نیاز به ایجاد مرکز بیماران روانی مزمن داریم مجوز آن را گرفتیم اما مرکز حاد افراد زیر ۱۸ سال تعطیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: ضروری است که مرکز ویژه کودکان مجدد راه‌اندازی شود و از شهرداری درخواست داریم این امر را محقق سازد.

وی ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به منظور راه‌اندازی دبیرخانه شهر دوستدار سالمند گفت: این امر موفقیت بزرگی بود، این مرکز در راستای هشت محور فعالیت دارد اما شیوع کرونا در تحقق اهداف تاخیر به وجود آورد.

فرشاد با بیان اینکه اشتغال زنان سرپرست خانوار عوارض زیادی دارد، ادامه داد: کودکان این زنان در نبود مادر مورد تهدید هستند و این آسیب بزرگی است.

وی در خصوص راه‌اندازی خانه امید گفت: این خانه زیرمجموعه سازمان بازنشستگی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سمن‌های حوزه کودکان کار تمایلی به دریافت مجوز از بهزیستی ندارند، گفت: چنانچه این سمن‌ها روند قانونی دریافت مجوز را طی کنند می‌توان برای آنها یارانه از دولت دریافت کرد.

وی با بیان اینکه شرایط مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی با توجه به شیوع کرونا مورد تهدید است، ادامه داد: در نظر داریم ترددها را متوقف و مرخصی‌ها را به حداقل برسانیم.

کد خبر 434376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.