۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان بستری هستند/۹۱ آزمایشگاه تست کرونا می‌گیرند

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند که تعداد بیماران به میزان ۶۰ درصد پیک اول بیماری است که نگرانی ما از تشدید این بیماری در پاییز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گنجی در دیدار با کریستف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه در اصفهان یک ماه قبل از بحران شیوع کرونا برنامه‌ریزی لازم برای مهار شیوع این بیماری را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: در استان اصفهان هفت هزار تخت بستری داریم که یک چهارم آنها برای این بیماری تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه هشت بیمارستان در استان اصفهان شامل چهار بیمارستان در اصفهان و چهار بیمارستان در شهرهای شهرضا، خمینی‌شهر، کلیشاد و نجف‌آباد در بحران کرونا ریفرال کرونا بودند، افزود: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که همیشه ۲۰۰ تخت برای بستری در لحظه بیماران کووید ۱۹ در حالت آماده باش بود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه به دلیل رعایت موارد بهداشتی و تأمین تجهیزات کافی برای کادر درمان تاکنون حتی یک مورد فوتی کرونا در کادر پرستاری نداشته‌ایم، گفت: تنها دو مورد فوتی در بین پزشکان داشتیم.

وی با بیان اینکه شکایات بیماران کمتر از ۱۰ مورد بوده است، افزود: دو گروه علمی از اساتید دانشگاه روی آخرین درمان دارویی کار می‌کنند و آخرین اطلاعات را هر روز در اختیار کادر درمانی مقابله با کرونا قرار می‌دهند.

گنجی ادامه داد: شبکه‌هایی در ۵۷ مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه‌اندازی شده است که همه موارد را به صورت آنلاین چه در مورد بیماران و چه در مورد فوتی‌ها تحلیل و نتایج را در حداقل زمان ممکن اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه از اول اسفند سال گذشته تعداد بیماران مشکوک مراجعه کننده به مراکز درمان روند افزایشی داشته است، افزود: پس از آن شرایط بهتر شد اما از یک ماه و نیم گذشته مجدداً روند افزایشی شده است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا روی تخت‌های بیمارستانی اصفهان بستری هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیماران به میزان ۶۰ درصد پیک اول بیماری است.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلی در بیمارستان‌های اصفهان در زمینه درمان و پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد، افزود: نگرانی ما از تشدید این بیماری در پاییز است.

گنجی با بیان اینکه ۵۰۰ تخت آی سی یو در استان اصفهان وجود دارد و فعلاً یک سوم این تخت‌ها مورد استفاده بیماران مبتلا به کروناست، اظهار کرد: در خصوص بیماران عادی نیز باید توجه داشت که از ابتدای بحران کرونا همه اعمال جراحی غیرضروری لغو شد و دیگر بیماران عادی نیز در مراکز غیر ریفرال پذیرش شدند.

وی در خصوص چرایی ماندگاری استان اصفهان در وضعیت زرد تصریح کرد: برای آموزش و شناخت بیماران اقدامات خوبی انجام دادیم، البته باید توجه داشت که شرایط نمی‌تواند ماندگار باشد ممکن است شرایط بهتر یا بدتر شود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تست کرونا در اصفهان در دو بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود، گفت: دو آزمایشگاه ویژه بیماران بستری در اصفهان فعالیت دارد، در کنار آنها ۸۹ آزمایشگاه دیگر برای مابقی افراد متقاضی تست کرونا فعالیت دارند.

کد خبر 434192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.