کدام ضدعفونی کننده‌های دست باعث مسمومیت می‌شود؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی اعلام کرده که بسیاری از ضدعفونی کننده‌های دست موجود در بازار حاوی متانول بوده و مصرف آن‌ها تهدید بزرگی برای سلامتی انسان ها محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال افزایش خطر ابتلا به ویروس کووید -۱۹ و توصیه به شستشوی مکرر و ضدعفونی کردن دست‌ها و همچنین ضدعفونی کردن سطوحی مانند میز، لوازم و دستگیره‌ها که با دست تماس دارند، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده رو به افزایش است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده است که از هرگونه مصرف الکل متانول به عنوان ضدعفونی کننده خودداری کنید و فقط از ضدعفونی کننده‌های مجاز توزیعی در داروخانه‌ها استفاده کنید.

استفاده از این ترکیب ضدعفونی کننده‌ها نه تنها مؤثر نیست، بلکه در صورتی که از طریق پوست جذب شود، بسیار خطرناک بوده و مشکلاتی مانند عوارض شدید کبدی، کوری، سردرد، حالت تهوع، اختلال در سیستم عصبی و حتی مرگ به همراه خواهد داشت. تعدادی از ضدعفونی کننده‌های دست مورد آزمایش سازمان FDA قرار گرفتند و نتایج بررسی‌های آن‌ها نشان داد که حاوی متانول بوده و مصرف آن برای سلامتی انسان خطرناک است.

این محصولات شامل ضدعفونی کننده‌های دست با کد دارویی ۰۱-۰۰۲-۷۴۵۸۹، ضدعفونی کننده دست Esk Biochem با کد دارویی ۰۱-۰۰۷-۷۴۵۸۹، ضدعفونی کننده دست پیشرفته حاوی ۷۵ درصد الکل با کد دارویی ۰۴-۰۰۸-۷۴۵۸۹، ژل ضدعفونی کننده دست Lavar 70 با کد دارویی ۰۱-۰۰۶-۷۴۵۸۹، ژل ضدعفونی کننده دست آنتی باکتریال با کد دارویی ۱۰-۰۱۰-۷۴۵۸۹، ضدعفونی کننده دست پیشرفته حاوی ۸۰ درصد الکل CleanCare NoGerm با کد دارویی ۰۳-۰۰۵-۷۴۵۸۹ و ۰۱-۰۰۳-۷۴۵۸۹، ضدعفونی کننده دست پیشرفته حاوی ۷۵ درصد الکل CleanCare NoGerm با کد دارویی ۰۱-۰۰۹-۷۴۵۸۹، ضد عفونی کننده دست پیشرفته Saniderm با کد دارویی ۰۱-۰۰۱-۷۴۵۸۹ می‌شود.

کد خبر 434149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    1 0
    من با ژل صد عفونی مسموم شود م تمام بدنم دانه های بزرگ زده