تمرکز نداشتن مدافعین ذوب آهن در بازی های آینده به این تیم آسیب می رساند

یک کارشناس فوتبال گفت: این میزان از عصبی بودن در بازیکنان ذوب آهن را درک نمی کنم، خطای نادرست باعث پنالتی می شود. آن ها موظف هستند آرامش داشته باشند اگر غیر از این باشد برای دفاع دوب آهن خطرناک است. مدافعین باید با هوش بیشتری عمل کنند، کمتر خطا دهند و تمرکز خود را روی بازی بگذارند.

فرشید طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با شکست ذوب آهن مقابل ماشین سازی، اظهار کرد: ذوب آهن مقابل ماشین سازی بازی روان و رو به جلویی ارائه داد و حاصل آن موقعیت‌های خوبی بود که برای این تیم به وجود آمد. ذوب آهن با همان ترکیبی که مقابل شاهین حاضر شد به زمین بازی رفت، نکته‌ای که وجود داشت حضور هومن افاضلی روی نیمکت ماشین سازی بود. این مربی در پارس جنوبی با آنالیز خوب سپاهان توانست یک امتیاز بگیرد در این بازی هم ذوب آهن را به خوبی آنالیز کرده بود.

وی ادامه داد: ماشین سازی سیستمی با لایه‌های دفاعی زیاد داشت، اما با استفاده خوب از پشت مدافعین ذوب آهن توانست روی آن حداقل موقعیتی که داشت پنالتی بگیرد که این عدم تمرکز مدافعین ذوب آهن را نشان می‌داد. ذوب آهن بازی را در حالی واگذار کرد که ماشین سازی تنها یک شوت به سمت چهارچوب این تیم زده بود.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه هرچقدر بخواهیم می‌توانیم راجع به داوری صحبت کنیم، اما هر دو پنالتی که برای ماشین سازی گرفته شد درست بود، تصریح کرد: دو پنالتی که داده شد، عدم تمرکز دفاع ذوب آهن را نشان می‌داد، بعضی وقت‌ها می‌توانیم نتیجه بازی را به داوری ربط دهیم، اما ذوب آهن در خانه خودش به جای اینکه به پنالتی رضایت دهد باید تلاش می‌کرد با قدرت بازیکنانش به گل برسد. نیمه اول بازی حرکت خاصی از احسان پهلوان که یک بازیکن خلاق است ندیدیم، از پاس‌های خوب قاسم حدادی فر که دفاع حریف را به چالش می‌کشاند و از موقعیت‌هایی که دانیال اسماعیلی فر پشت مدافعین ایجاد می‌کرد هیچ استفاده‌ای نشد.

طالبی اضافه کرد: ذوب آهن همانطور که مقابل شاهین در حمله باز می‌شد بازی کرد، اما فکر نمی‌کرد که حریف بتواند از این فضاها استفاده کند. ذوب آهن تیم خوب میدان بود ولی ماشین سازی هم تیم بسته‌ای نبود، داوری یک بخشی از بازی را شامل می‌شود که مسائل دیگری هم برای شکست ذوب آهن تأثیر گذار بود. قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی و دیگر بازیکنان تیم همه افرادی هستند که می‌توانند فوتبال خوبی ارائه دهند.

وی در خصوص سبک بازی ذوب آهن، خطر نشان کرد: ذوب آهن باید روی دفاع تیمی بیشتر کار کند، در فوتبال تیمی که می‌خواهد موفق باشد نخست باید سعی کند گل نخورد. دادن دو پنالتی ضعف در دفاع ذوب آهن را نشان می‌دهد که لوکا بوناچیچ به این موضوع واقف است.

کارشناس فوتبال افزود: بازیکنان ذوب آهن باید جایگاه تیم خود را بدانند این میزان از عصبی بودن در بازیکنان را درک نمی‌کنم، خطای نادرست باعث پنالتی می‌شود. آنها موظف هستند آرامش داشته باشند اگر غیر از این باشد برای دفاع ذوب آهن خطرناک است. مدافعین باید با هوش بیشتری عمل کنند، کمتر خطا دهند و تمرکز خود را روی بازی بگذارند.

طالبی گفت: در جریان بازی قطع سانتر سخت است زیرا مدافعین در حال حرکت به سمت دروازه خود هستند، اما قطع توپ‌های ارسالی از کرنر یا خطا برای دفاع راحت تر است چون مدافعین جای گیری و یارگیری می‌کنند و تمرکز بالایی دارند. در ضربات ایستگاهی ذوب آهن دو پنالتی داد و این یعنی تمرکز، مسئولیت پذیری و جای گیری دفاع درست نبوده است. اگر مشکل عدم تمرکز مدافعین ذوب آهن حل نشود در دیگر بازی‌ها به این تیم آسیب می‌رساند.

کد خبر 434096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.