غلبه پر حرف و حدیث ماشین‌سازی بر ذوب‌آهن

تیم فوتبال ماشین سازی در یک دیدار پر تنش که با اخراج کاپیتان های دو تیم همراه بود توانست با نتیجه دو بر یک از سد ذوب آهن بگذرد و دست پر به خانه برگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ سوت نخستین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز پنجشنبه – ۲۹ تیرماه- از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در استادیوم بدون تماشاگر فولادشهر بین تیم‌های فوتبال ذوب آهن و ماشین سازی به صدا در آمد که در پایان این دیدار با نتیجه دو بر یک به نفع ماشین سازی به پایان رسید.

تیم داوری: محمدحسین ترابیان، علی‌اکبر نوری، محسن بابایی و مهدی مرجان‌زاده

ناظر: یدالله جهان بازی


ذوب‌آهن اصفهان

معراج اسماعیلی، هادی محمدی، وحید محمدزاده، فرشاد محمدی‌مهر (دقیقه ۶۴- مهران درخشان مهر)، حمید ملکی، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۴۶- حمید بوحمدان)، قاسم حدادی‌فر، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا عباسی (دقیقه ۶۴- علیرضا چراغعلی)، احسان پهلوان (دقیقه ۸۷- محمد مشایخ)، ایوان مارکوویچ (دقیقه ۴۶- دارکو بیدوف)

سرمربی: لوکابوناچیچ


ماشین‌سازی تبریز

حامد لک، شاهین توکلی، ادواردو دوسانتوس، مسیح زاهدی، عزیز معبودی، میلاد نوری، قائم اسلامی‌خواه (دقیقه ۲+۹۰- فردین عابدی خواه)، سید محمد خرم‌الحسینی (دقیقه ۷۶- علیرضا مصطفایی)، محمد قادری (دقیقه ۲+۹۰ فرید بهزادی کریمی)، بابک مرادی، علی آل‌کثیر (دقیقه ۷۶- عرفان افراز)

سرمربی: هومن افاضلی

شرح گل‌ها

دقیقه ۴۰- ایوان مارکوویچ با یک ضربه دقیق توپ را به میانه دروازه لک فرستاد تا ذوب آهنی‌ها با یک گل از روی نقطه پنالتی پیش بیوفتند. (ذوب آهن ۱- ماشین سازی ۰)

دقیقه ۴۵- دقایقی پس از گل ذوب آهنی‌ها خطای بازیکن ذوب آهن باعث شد تا برای ماشین سازان اعلام ضربه پنالتی شود و این بار قائم اسلامی خواه توپ را به خلاف جهتی که معراج اسماعیلی فر پرید، فرستاد تا بازی به تساوی یک بر یک کشیده شود. (ذوب آهن ۱ – ماشین سازی ۱)

دقیقه ۵۰- ارسال ضربه آزاد ماشین سازان و تعلل خط دفاعی ذوب آهن باعث شد تا بیدوف با یک ضربه سر اشتباه دروازه خودی را باز کند. (ذوب آهن ۱ – ماشین سازی ۲)

دقایق حساس نیمه نخست

دقیقه ۱۱- سانتر حدادی‌فر خط دفاعی ماشین‌سازی را غافلگیر کرد، اما اسماعیلی‌فر نتوانست دروازه خالی ماشین‌سازی را باز کند و شوت او به تیرک عمودی اصابت کرد و دفع شد.
دقیقه ۱۲- ارسال خطرناک حدادی‌فر از جناح چپ زمین را حامد لک قبل از رسیدن توپ به مهاجم ذوب مهار کرد.
دقیقه ۱۳- شوت پُرقدرت اسماعیلی‌فر را حامد لک با واکنش خوبی دفع کرد.

دقیقه ۱۵- پهلوان با عبور از آل‌کثیر برای ذوب‌آهن خلق موقعیت کرد که سرتوپ و شوت فنی پای چپ او با فاصله زیادی از دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷ – خطای هادی محمدی بر روی بازیکن ماشین سازی از پشت محوطه جریمه به سوی دروازه ذوبی ها ارسال شد که در یک رفت و برگشت توپ به دست یکی از بازیکنان ذوب آهن برخورد کرد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند.

دقیقه ۲۹- پنالتی ماشین سازی را بابک مرادی با یک ضربه پای چپ به بیرون فرستاد تا بهترین شانس گلزنی تیمش تا اینجای کار را از دست بدهد.

دقیقه ۳۳- شوت سنگربان ذوب آهن با اشتباه خط دفاعی ماشین‌سازی به حدادی‌فر رسید که پاس وی توسط اسماعیلی‌فر تبدیل به گل شد، اما کمک داور دوم مسابقه آفساید حدادی‌فر را در این صحنه اعلام کرد.

دقیقه ۳۹- خطای عزیز معبودی بر روی دانیال اسماعیلی فر که از جناح راست دست به فراری زیبا زده بود باعث شد تا داور دیدار این بار نقطه پنالتی را برای ذوب آهنی‌ها نشان دهد.

دقیقه ۴۳- خطای ایوان مارکویچ بر روی مسیح زاهدی در محوطه جریمه ذوب آهنی‌ها داور بازی را متقاعد کرد تا سومین پنالتی این دیدار را به نفع ماشین سازان اعلام کند.

دقایق حساس نیمه دوم

دقیقه ۵۲- ارسال بلند حمید ملکی و تعلل دفاع ماشین سازان بیدوف را در موقعیت گلزنی قرار داد اما توپ از از کنار تیرک دروازه خارج شد.

دقیقه ۵۶- فشارهای مضاعف ذوب آهنی‌ها کارساز نبود تا پس از چندین رفت و برگشت سنگربان ماشین سازی به راحتی توپ را جمع کند.

دقیقه ۶۷- ارسال حدادی‌فر از جناح راست زمین را سنگربان ماشین سازی به زیبایی برگشت داد ولی در برگشت چراغعلی نتوانست دروازه ماشین‌سازی را باز کند و توپ خارج رفت.

دقیقه ۷۰- بازی و دریبلی زیبا از اسماعیلی فر در نهایت باعث شد تا وی توپی زمینی را بر روی دروازه لک ارسال کند اما کسی از ذوب آهنی‌ها در محوطه جریمه حضور نداشت تا این توپ را به گل تبدیل کند.

دقیقه ۷۲ - ضربه سر میلاد نوری را معبودی در حالی دفع کرد که کادر فنی و بازیکنان ذوبی‌ها به شدت اعتقاد به هند پنالتی داشتند، اما داور بازی اعتقادی به هند نداشت.

دقیقه ۸۰- ارسال ضربه کرنر و در ضربه‌ای که بیدوف در حالت نا متعادل به توپ زد وارد دروازه شد اما داور این گل را مردود اعلام کرد تا قاسم حدادی فر از کوره در برود و از زمین بازی خارج شود.

دقیقه ۸۳- حمله جدی ذوب‌آهن باز هم ثمری نداشت و با بی‌دقتی مهاجمان این تیم هدر رفت.
دقیقه ۸۴- پاس بلند به پشت مدافعان ماشین‌سازی را اسماعیلی‌فر به بیدوف رساند که این بازیکن با وجود اینکه در موقعیت آفساید قرار داشت، نتوانست دروازه ماشین‌سازی را باز کند و توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۸۸- درخشان‌مهر با حرکت انفرادی چند مدافع ماشین‌سازی را جای گذاشت که شوت او با پای راست و غیر تخصصی در آستانه تبدیل شدن به گل بود که توکلی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵+۹۰: پاس به بغل اسماعیلی‌فر و شوت درخشان‌مهر به مدافعان ماشین‌سازی اصابت کرد و دفع شد.
دقیقه ۵+۹۰: شوت فنی درخشان‌مهر از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از روی دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت

دقیقه ۸+۹۰: ارسال هادی محمدی از میانه زمین و ضربه سر بیدوف را حامد لک در اختیار گرفت.
دقیقه ۹+۹۰: چرخش و شوت اسماعیلی‌فر در محوطه جریمه ماشین‌سازی را مدافعان ماشین‌سازی برگشت دادند.

اخطار:

دقیقه ۱۲ - عزیز معبودی (ماشین‌سازی)

دقیقه ۱۷- ایوان مارکوویچ (ذوب‌آهن)

دقیقه ۲۲- فرشاد محمدی‌مهر (ذوب‌آهن)

دقیقه ۷۶- سید محمد خرم الحسینی (ماشین سازی)

دقیقه ۸۱- قاسم حدادی فر کارت قرمز (ذوب آهن)

دقیقه ۸۳- عزیز معبودی کارت زرد دوم (کارت قرمز (ماشین سازی))

دقیقه ۹+۹۰- میلاد نوری (ماشین سازی)


حواشی:

* مسعود ابراهیم‌زاده و علیرضا منظمی از ذوب‌آهن و شاهین ثاقبی از ماشین‌سازی، بازیکنان محروم این دیدار هستند.

* لوکا بوناچیچ با شیلد محافظ صورت در کنار زمین حضور پیدا کرده است و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این دیدار رعایت شده است.

* هومن افاضلی که چند روزی بیشتر نیست هدایت ماشین سازان را بر عهده گرفته است در نیمه اول مدام مشغول یادداشت‌برداری بود.

* پس از اعلام پنالتی به سود ذوب‌آهن در نیمه اول، یکی از نیمکت‌نشینان ماشین‌سازی به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.

* مردود اعلام شدن گل اسماعیلی‌فر که به نظر می‌رسید با اشتباه کمک داور دوم اتفاق افتاد، با اعتراض ذوبی‌ها همراه بود.

* برخورد شدید حدادی فر با عیسی آل کثیر در دقیقه ۶۵ باعث شد تا وی توسط پزشکان از زمین مسابقه خارج شود.

* در دقیقه ۸۰ پس از مردود اعلام شدن گل ذوب‌آهن، کادر فنی و بازیکنان این تیم به شدت نسبت به تصمیم داوری معترض شدند که نتیجه آن اخراج قاسم حدادی‌فر بود.

کد خبر 434055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.