اجبار خرید لباس فرم مدرسه قانونی نیست

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برخورد این نهاد با اجبار برخی مدارس برای خرید لباس فرم خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نورعلی عباسپور در گفت‌وگوی زنده خبری در خصوص لباس فرم مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار کرد: در شرایط عادی نیز تحمیلی برای خرید لباس فرم از سوی اولیا وجود ندارد و این اجبار در سال تحصیلی پیش رو نیز اعمال نمی‌شود.
وی افزود: دانش آموزی که از سال گذشته خود لباس فرمی دارد که مناسب پوشیدن است و اندازه و مشخصات آن مشکلی ندارد ملزم به خرید مجدد لباس فرم نیست و برای سال تحصیلی جدید نیز می‌تواند همان لباس را خریداری کند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده که هنوز تکلیف مدارس مشخص نیست، دانش‌آموز باید برای کلاس مجازی که رسمیت دارد، باید یک لباس عرفی و رسمی بپوشد.
وی گفت: هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست خانواده را ملزم کند که برای سال تحصیلی جدید لباس نو بخرد و این کار قانونی نیست.
عباسپور ادامه داد: در سالیان گذشته تصمیم‌گیری خرید یا عدم خرید لباس فرم به عهده شورای مدرسه بود، که بر اساس چارچوبی که با عرف جامعه مغایرت نداشته باشد و لباس با چارچوب‌های ملی و دینی کشور هماهنگ باشد.
وی تصریح کرد: اگر در مدرسه‌ای برای سال تحصیلی جدید اجباری برای خرید لباس فرم وجود داشت خانواده‌ها می‌توانند ثبت شکایت کنند که این شکایات در کمتر از یک هفته پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 433998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میترا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    مدرسه غدیر ۲منطقه ۴رو لطفا پیگیری کنید ممنون
  • سحا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    دبستان سامان روستاي منطقه ١٠ اجبار كردن براي خريد