قانع نشدن کمیسیون صنایع مجلس از توضیح خودروسازان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:کمیته‌ ای متشکل از اعضای کمیسیون، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت، بانک‌ها و گمرک برای بررسی‌ راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه خودرو و اجابت مطالبه مردمی تشکیل شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون برای بررسی وضعیت خودرو از نظر کیفی، عرضه و خدمات پس از فروش گفت: این جلسه با حضور مدیران عامل سایپا، ایران ‌خودرو و خودروسازی بهمن و همچنین قطعه‌سازان و انجمن قطعه‌سازی برگزار شد.

وی ادامه داد: خودروسازها در این جلسه اعلام کردند، آنها در حال زیان دادن، هستند و قیمت تمام شده محصولات بیش از قیمت فروش است و سود خودروسازی تنها در جیب دلالان می‌رود.

فیروزی تصریح کرد: نمایندگان درباره کیفیت، خدمات پس از فروش، عرضه خودرو، نحوه ورود خودرو به بازار و مطالبات مردمی در این مورد انتقادات و سوالات خود را مطرح کردند و در ادامه خودروسازان وجود بخشی از مشکلات را به دلیل عدم نقدینگی کافی، سرمایه در گردش، تسهیلات گران قیمت بانکی، دخالت‌های مجموعه‌های مختلف در امور خودروسازان، عدم تامین ارز مورد نیاز برای واردات قطعات و ... دانستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قانع نشدن نمایندگان نسبت به توضیحات خودروسازان درباره برخی دلایل بیان کرد: با وجود توضیحات اعضای کمیسیون، خودروسازان همچنان بر زیان‌دهی خود اصرار کردند بنابراین کمیته‌ مشترک مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت، بانک‌ها و گمرک تشکیل شد.

انتقاد قطعه‌سازان از بدحسابی خودروسازان

وی افزود: قرار است، این کمیته بعد از بررسی‌ها راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه خودرو و اجابت مطالبه مردمی را به کمیسیون صنایع و معادن ارائه کند.

فیروزی گفت: قطعه‌سازان هم در این جلسه انتقاداتی را نسبت به خودروسازان اعلام و مطرح کردند، در حالی که ما هزینه مواد اولیه و حقوق کارگران را به صورت نقد پرداخت می‌کنیم اما مطالبات ما از خودروسازان با چندین ماه تاخیر وصول می‌شود و متضرر واقعی در این میان ما هستیم.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات مطروحه در این جلسه که باید در کمیته مشترک بررسی شود، این بود که ما باید کل چرخه تولید را از ابتدا تا انتها بررسی کنیم تا مشخص شود مشکل اصلی در حوزه خودروسازی است یا قطعه‌سازان، واردکنندگان مواد اولیه، بانک‌ها و ارائه تسهیلات به آنها بنابراین بعد از بررسی‌ کل چرخه تولید تا فروش خودرو راهکارهای لازم ارائه شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 433903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.