فوتسال باید فدراسیون مستقل داشته باشد/ الگویم وحید شمسایی است

عباسی فوتسال حرفه ای را از سال ۹۲ آغاز کرد، سال ۹۶ به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و در همین سال به گیتی پسند پیوست. این بازیکن سابقه بازی در تیم های میلاد تنکابن، تأسیسات دریایی و گیتی پسند را دارد. هدف او لژیونر شدن و قهرمانی با تیم ملی در جام جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید احمد عباسی فوتسال حرفه‌ای را سال ۹۲ با تیم تأسیسات دریایی آغاز کرده است. او اوایل فعالیت ورزشی خود فوتبال کار می‌کرد، اما به دلیل نبود تیمی از تنکابن در لیگ فوتبال به سمت فوتسال کشیده شد.

این بازیکن سابقه بازی در تیم‌های میلاد تنکابن، تأسیسات دریایی و گیتی پسند را دارد، او سال ۹۶ به گیتی پسند اصفهان پیوست و امسال قراردادش با این تیم به پایان می‌رسد که باید منتظر ماند و دید در فصل نقل و انتقالات این فوتسالیست چه تصمیمی می‌گیرد.

عباسی سال ۹۰-۹۱ توسط جوراندیر دوترا د آزودو برزیلی به تیم ملی امید و سال ۹۵-۹۶ توسط محمد ناظم الشریعه به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. وی با تیم تأسیسات دریایی دو دوره قهرمان لیگ برتر، یک دوره قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده است، همراه با گیتی پسند نایب قهرمانی در لیگ برتر و نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده و در تیم ملی یک دوره قهرمانی جام ملت‌های آسیا، یک دوره قهرمانی المپیک داخل سالن آسیا و چند قهرمانی تورنمنت‌های بین المللی را به دست آورده است.

عباسی اعتقاد دارد اگر فوتسال فدراسیون مستقل داشته باشد شاهد پیشرفت این رشته خواهیم بود، خبرنگار ایمنا با این بازیکن گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

از چه سالی فوتسال را شروع کردی و چه اتفاقی افتاد که به این رشته علاقه مند شدی؟

سال ۹۲ از تیم ملی امید به تیم فوتسال تأسیسات دریایی پیوستم که فوتسال حرفه‌ای را با این تیم در لیگ برتر شروع کردم. در اوایل که ورزش را شروع کردم فوتبال بازی می‌کردم، اما بعد از مدتی به فوتسال علاقه‌مند شدم.

چرا فوتبال را ادامه ندادی؟

شهر ما تنکابن تیم فوتبالی در لیگ برتر نداشت، اما در لیگ امید و لیگ یک فوتسال تیم میلاد تنکابن را داشتیم. در تیم میلاد تنکابن لیگ کشوری بازی کردم و به مرور زمان به لیگ برتر و تیم ملی فوتسال رسیدم.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های میلاد تنکابن، تأسیسات دریایی و گیتی پسند را دارم.

چه سالی به گیتی پسند پیوستی؟

سال ۹۶ به گیتی پسند پیوستم که امسال قرار دادم با این تیم تمام شد.

نظرتون راجع به اصفهان و گیتی پسند چیست؟

اصفهان شهر خوبی است که در آن آرامش دارم و ذهنم درگیر هیچ مسئله‌ای نیست که می‌توانم به راحتی فکرم را روی تمرین و مسابقه بگذارم.

زمانی که می‌خواستم به گیتی پسند بپیوندم از بزرگان فوتسال مشورت گرفتم، گفتند تیم بزرگی است که حاشیه دارد و کار کردن در آن سخت است، اما از زمانی که به این تیم پیوستم چیزهایی که گفتند نبود و با مدیریت خوب علی جنتی توانستم فعالیت خود را به بهترین شکل انجام دهم.

از چه سالی و توسط چه مربی به تیم ملی دعوت شدی؟

سال ۹۰-۹۱ توسط جوراندیر دوترا د آزودو برزیلی به تیم ملی امید و سال ۹۵-۹۶ توسط محمد ناظم الشریعه به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم. علی صانعی اولین مربی لیگ برتری من است، او کمک کرد تا در تأسیسات بازی کنم بعد از این مربی وحید شمسایی سرمربی تیم تأسیسات شد و با اعتماد به من باعث شد پیشرفت کنم.

از چه تیم‌هایی پیشنهاد بازی داشتی؟

سال گذشته از مس سونگون و چند تیم خارجی پیشنهاد داشتم که شرایط برای حضور در آن تیم‌ها مهیا نشد. از انتخاب گیتی پسند راضی هستم زیرا برندی خاص در فوتسال آسیا است، خوشحالم که در این مجموعه بودم.

به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

هر ورزشکاری به لژیونر شدن فکر می‌کند که من از این قاعده مستثنی نیستم. هدفم لژیونر شدن است، اما عجله نمی‌کنم تا یک تیم خوب پیدا شود.

محمد ناظم الشریعه چطور مربی است؟

ناظم الشریعه یکی از مربی‌های خوش اخلاق است که بار فنی خوبی دارد. بهترین ویژگی این مربی رفاقت او با بازیکنان است. به جوانان اعتماد می‌کند، اما اینکه بخواهد همه اعضای تیم ملی را عوض کند انتظار درستی نیست، جوان گرایی باید به مرور زمان اتفاق بیفتد که باعث ضعف تیم ملی نشود.

بازی فینال بین گیتی پسند و مس سونگون چطور بود؟

بازی اول فینال از نظر فنی چیزی نداشت و تنها بازی پر برخوردی بود که مس توانست با استفاده از اشتباهات ما به گل برسد، اما بازی برگشت همانطور که همه می‌گویند گیتی پسند کل بازی را در اختیار داشت. دلیل شکست را فقط نمی‌توانیم دروازه بان تیم بدانیم چون روز خوب و بد دارند که الکس در آن بازی روز خوبش نبود.

در بازی برگشت ضعف گیتی پسند چی بود که باوجود بازی خوب باعث شد این تیم شکست بخورد؟

چند ماه از تمرین و شرایط مسابقه دور بودیم که این خیلی تأثیر گذار بود، زمانی که نتیجه بازی را به تساوی می‌کشاندیم نمی‌توانستیم با به ثمر رساندن گلی دیگر از حریف جلو بیفتیم که اگر این اتفاق رخ می‌داد نتیجه بازی تغییر می‌کرد.

آرای کمیته انضباطی برای حواشی فینال صادر شد، در رابطه با این حواشی توضیح می‌دهی؟

بعد از بازی وارد رختکن شدیم، بازیکنان شرایط روحی خوبی نداشتند و همه ناراحت بودند که به یک باره بیرون رختکن شلوغ شد و با سهل انگاری درگیری بالا گرفت ولی بعد از چند دقیقه شرایط آرام شد.

کسانی که در کمیته انضباطی هستند با بررسی فیلم‌ها و گزارشات ناظرین بازی تصمیماتی را گرفتند و آرا را تصویب کردند، امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود.

بین حمید بی‌غم و علی افضل کدام مربی بهتری است؟

مربی‌ها را نمی‌شود باهم مقایسه کرد، هرکدام سبک خاص خود را دارند که من از کار کردن با هرکدام مطالبی آموختم و از هر دوی آنها تشکر می‌کنم.

سال گذشته برای امضای قرار داد با گیتی پسند به مشکل برخوردی، آیا امسال هم همین شرایط را داری؟

با گیتی پسند به مشکلی نخوردم تنها به خاطر اتفاقاتی که رخ داده بود می‌خواستم از تیم جدا شوم، اما با صحبت‌هایی که شد تصمیم گرفتم بمانم. قرار دادم با گیتی پسند تمام شده و تکلیف لیگ برتر مشخص نیست، باید صبرکنم تا در فصل نقل و انتقالات یک تصمیم درست بگیرم.

در فوتبال طرفدار چه تیم ایرانی و خارجی هستی؟

در ایران پرسپولیس و در خارج از کشور طرفدار یوونتوس هستم.

در پستی که بازی می‌کنی چه بازیکنی را قبول داری؟

در حال حاضر بازیکن برزیلی که در بارسلونا بازی می‌کند و حسین طیبی را قبول دارم، در گذشته هم سبک بازی اسطوره فوتسال ایران وحید شمسایی را می‌پسندم.

الگوی ورزشی تو چه کسی است؟

الگوی ورزشی من وحید شمسایی است.

در تیم‌هایی که بودی چه مقام‌هایی به دست آوردی؟

در تیم تأسیسات دو دوره قهرمان لیگ برتر، یک دوره قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شدم. با گیتی پسند نایب قهرمانی در لیگ برتر و یک نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کردم. همراه تیم ملی یک دوره قهرمانی جام ملت‌های آسیا، یک دوره قهرمانی المپیک داخل سالن آسیا و چند قهرمانی تورنمنت‌های بین المللی به دست آوردم.

جام جهانی فوتسال تعلیق شده است؟

بله، تا جایی که اطلاع دارم در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

چقدر احتمال می‌دهی برای جام جهانی فوتسال در تیم ملی باشی؟

کسی نمی‌تواند بگوید که حتماً در تیم ملی حضور دارد یا خیر. همه برای بودن تلاش می‌کنند، من هم تلاش می‌کنم و زمانی که دعوت شوم به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود.

تجربه بازی آسیایی داری، این رقابت‌ها چگونه است؟

در حال حاضر شرایط به شکلی است که کشورهایی مانند اندونزی، ویتنام و تاجیکستان روی فوتسال سرمایه گذاری کردند و فوتسال آسیا دیگر دو قطبی نیست. از شانزده تیمی که برای این مسابقات می آیند حداقل دوازده تیم امید دارند جزء چهار تیم نخست باشند. مسئولان باید به فوتسال ایران کمک کنند تا مشکلی در تیم ملی نداشته باشیم.

فوتسال ایران برای پیشرفت چه چیزی کم دارد؟

فوتسال ایران باید یک فدراسیون مستقل داشته باشد تا شاهد پیشرفت این رشته باشیم. اولین ورزشی هستیم که سوم جهان شدیم و قهرمانی آسیا داریم، اما قول پاداش چهار سال گذشته را هنوز به ما ندادند، بانوان فوتسالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند ولی حرفی که به آنها زدند عملی نشده این موارد بازیکن را اذیت می‌کند. امیدوارم حق این رشته گرفته شود زیرا همیشه پرچم ایران را در آسیا بالا نگه داشته و با قهرمانی‌هایی که به دست آورده چراغ فدراسیون را در آسیا روشن نگه داشته است.

مبلغ قراردادها در فوتسال چگونه است؟

از حالت نرمال چند لول پایین‌تر است که به مرور زمان درست می‌شود، اگر تیم‌ها سرمایه گذاری کنند و پخش زنده بازی‌ها باشد بهتر هم خواهد شد.

آیا بازیکن شوت زنی هستی؟

یکی از ویژگی‌های من شوت زن بودنم است که در فوتسال همه بازیکنان باید این ویژگی را داشته باشند. شوت زدن اعتماد به نفس می‌خواهد، بازیکنانی هستند که ضرباتی بهتر از من می‌زنند، اما اعتماد به نفس ندارند.

نظر تو در خصوص فالکائو چیست؟

این بازیکن یک افسانه در فوتسال است، بازیکنانی مانند فالکائو، کاردیمیو، وحید شمسایی، رضا حیدریان و مصطفی نظری اسطوره‌های فوتسال دنیا هستند که رسیدن به سطح آنها کار سختی است.

چه هدف و آرزویی داری؟

هدف من قهرمانی یا حضور در فینال جام جهانی است که تمام مردم دنیا این را می‌خواهند زیرا فوتسال مظلوم واقع شده است. مطمئن هستم اگر تیم ملی فوتسال حمایت شود با توجه به بازیکنان خوبی که دارد در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم در فینال جام جهانی حضور داشته باشیم.

تیم ملی حمایت معنوی می‌خواهد یا حمایت مادی؟

هردو را لازم دارد. بازیکنان ما پتانسیل بالایی دارند، اما سخت افزار و کمک‌های مالی و معنوی نداریم. کمک‌هایی که به تیم ملی فوتسال می‌شود ضعیف است و این موضوع به اینکه یک فدراسیون مستقل نداریم بازمی‌گردد. اگر روی این رشته تمرکز کنند به راحتی می‌توانیم فینال جام جهانی را ببینیم.

وضعیت سربازی بازیکنان فوتسال به چه شکل است؟

چند بازیکن تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا و المپیک آسیایی شدند و سن آنها نزدیک به مشمولیت سربازی است، از کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال تقاضا داریم در خصوص این موضوع اتاق فکری تشکیل دهند زیرا تیم‌های موجود در لیگ برتر بازیکن سرباز نمی‌گیرند و با این شرایط وقتی زمان رفتن سربازی بازیکن تیم ملی برسد نمی‌تواند در لیگ بازی کند و این یعنی یک استعداد را نابود کردن. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که به بازیکنان سرباز کمک کنند.

حرف آخر؟

می‌خواهم از مجموعه گیتی پسند تشکر کنم که باوجود هزینه‌های کلان در فوتسال سرمایه گذاری کردند. امسال حق این تیم قهرمانی بود، امیدوارم سال‌های آینده به حقشان برسند.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 433819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.