۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
نادران: هیئت‌رئیسه در چینش کمیسیون‌ها دخالت کرد/قالیباف: طبق مقررات انجام شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس طبق مقررات انجام شد و اقدامی خلاف آیین نامه انجام نشده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت عیسی جعفری، در جریان بررسی طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس، در تذکری با استناد به ماده ۱۶ آئین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: در طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آئین نامه، به هیئت رئیسه اختیار داده شده تا به تعدادی که بخواهد سقف کمیسیون‌ها را کاهش یا افزایش دهد؛ تعداد و کمیسیون‌های آن نیز معلوم نیست.

وی افزود: هیئت رئیسه در گذشته با استناد به تبصره ماده ۳۶ مصوبه‌ای را با ۴۱ بند تصویب کرده تا نمایندگان را به عضویت کمیسیون‌های مختلف درآورد.

نمیانده تهران در مجلس ادامه داد: ۶ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه آوردند که مشاغل آنها هیچ ارتباطی به کمیسیون برنامه و بودجه ندارد، در بقیه کمیسیون‌ها نیز همینطور است. هیئت رئیسه با وجود سوگند خوردن برای رعایت بی طرفی، این ۴۱ بند را با هدف خاص تعیین کرده تا این افراد را به عضویت کمیسیون‌های مختلف درآورد.

نادران اظهار کرد: اکنون هیئت رئیسه با این سابقه می‌خواهد کف و سقف کمیسیون‌ها را با هر ترتیبی که خودش خواست و هر کمیسیونی که تشخیص داد، تعیین کرده و اختیاراتش را افزایش دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر نادران اظهار کرد: این تذکر وارد نیست، زیرا هنگامی که فرآیند شکل گیری کمیسیون‌ها را شروع کردیم، آئین نامه روشن بود و دستورالعملی را در پیوست داشت که در آن دستورالعمل اگر بنا بود اصلاحی انجام شود، شعب و هیئت رئیسه می‌توانستند این دستورالعمل را طبق مقررات اصلاح کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر مبنای پیشنهادی که در طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آئین نامه، کمیسیون مربوطه تصویب کرده که اکنون در صحن مطرح شده، موافقان و موافقان صحبت می‌کنند و هر تصمیمی که مجلس بخواهد اتخاذ می‌شود و خلاف آئین نامه اقدامی نشده است.

کد خبر 433783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.