میلانی: شورایاری‌ها منحل نشده است

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران گفت: برخی برداشت‌ها و اظهارنظرها این بود که شورایاری منحل شده که این موضوع درست نیست بلکه شورایاری در این دوره کار خود را همچنان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سید آرش حسینی میلانی درباره رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: با رأی دیوان عدالت اداری اصل شورایاری به عنوان نهادی مردمی که در شهر کار داوطلبانه انجام می‌دهد و کاملاً یک انجمن غیر سیاسی و غیرانتفاعی است، زیر سوال نرفته است.

وی با اشاره به برخی تفسیرها و روایت‌هایی که از حکم دیوان عدالت اداری شده، افزود: برخی برداشت‌ها و اظهارنظرها این بود که شورایاری منحل شده و بعضی از روزنامه‌ها نیز این برداشت را تیتر زدند که شورایاری به پایان رسیده است که این موضوع درست نیست بلکه شورایاری در این دوره کار خود را همچنان ادامه می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برگزاری انتخابات آتی شورایاری‌ها باید با سازوکاری قانونی و با همکاری مجلس انجام شود، تصریح کرد: در سال‌ها و دوره‌های قبل نیز اقدامات و همکاری‌هایی برای رفع این نقیصه و حل همیشگی موضوع انجام شد اما به نتیجه نرسید که تصویب این موضوع بیش از هر چیز، وابسته به این موضوع است که جو سیاستگذاری در مجلس چگونه باشد.

وی ادامه داد: دستکم دو نوبت در مجلس دهم برای موضوع انتخابات شورایاری‌ها اقدام شد که به نتیجه نرسید و در دوره جدید نیز باید حداکثر همراهی و همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و مجلس ایجاد شود تا مشکل قانونی انتخابات شورایاری‌ها حل شود.

میلانی در گفت‌وگو با شهر خاطرنشان کرد: انتخابات دوره پنجم شورایاری‌ها مرداد ماه سال گذشته برگزار شد و مدت فعالیت آنها هم یک دوره چهار ساله است که به این ترتیب شورایاری‌ها در دوره پنجم تا سال ۱۴۰۲ به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 433718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.