‌تولید روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ماسک در اصفهان

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با توجه به تأمین مواد اولیه برای تولید ماسک سه لایه در واحدهای تولیدی استان اصفهان، میزان تولید این محصول در سطح استان به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا در خصوص الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و واحدهای تولیدی، اظهار کرد: دستورالعمل ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه واحدهای تولیدی فعال در استان اصفهان ابلاغ شده است.

وی افزود: واحدهای تولیدی فعال در استان، دستورالعمل‌های ارائه شده در ابلاغیه‌های بهداشتی وزارت صمت و وزارت بهداشت را به صورت کامل رعایت می‌کنند و تاکنون مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت کارگران در صنایع در حالت عادی برای بهره‌برداری از ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف با رعایت فاصله است، این روزها لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار واحدهای خدماتی همچون رستوران‌های کارخانجات و صنایع اصفهان قرار گرفته است.

جلیلی اضافه کرد: اغلب کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان، الزامات بهداشتی مربوط به دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در بخش‌های مختلف رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان تولید و توزیع ماسک در استان اصفهان را مدیریت می‌کند و داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، برای استفاده از ماسک در هنگام ارائه خدمات به عموم مردم الزام قانونی دارند.

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به تأمین مواد اولیه برای تولید ماسک سه لایه در واحدهای تولیدی استان اصفهان، میزان تولید این محصول در سطح استان به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار عدد در روز رسیده است. ماسک‌های پارچه‌ای نیز همچنان توسط واحدهای صنفی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

کد خبر 433621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.