صنعت برق نمی‌تواند در برابر نوسانات اقتصادی مستحکم بماند

دبیر سندیکای صنعت برق استان اصفهان گفت: متأسفانه صنعت برق ایران در ایفای تعهد اصلی‌اش که پرداخت مطالبات است، بسیار بد عمل می‌کند و این صنعت نمی‌تواند در برابر نوسانات اقتصادی، مستحکم بماند.

‌مهدی مسائلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زیرساخت فعلی صنعت برق برای اداره نیاز الکتریکی کشور در حال حاضر کافی است، اظهار کرد: باید برای پایداری زیرساخت‌های صنعت برق در آینده، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود و این ممکن نیست مگر با مشارکت بخش خصوصی که این هم تابع تأمین منظم اعتبارات و نقدینگی از طرف دولت است.

وی افزود: صنعت برق کشور سال‌هاست که با مشکلات اساسی و مهم همچون کمبود نقدینگی و محقق نشدن بودجه در بازه‌های زمانی مختلف مواجه است و از این رو جذابیت ذاتی خود برای فعالان بخش خصوصی را از دست داده است.

دبیر سندیکای صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه کاهش جذابیت صنعت برق برای فعالان بخش خصوصی، تهدید جدی برای پایداری صنعت برق محسوب می‌شود، تصریح کرد: شرایط افزایش پنج درصدی حجم خدمات به صورت سالانه در صنعت برق فراهم نیست و اغلب پروژه‌های صنعت برق به دلیل کمبود نقدینگی و تأثیرپذیری از نوسانات مداوم نرخ ارز دچار تأخیر در اتمام می‌شود.

مسائلی اضافه کرد: تحریم‌های بین‌المللی نیز بر روند تأمین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت تأثیر داشته و همین امر رشد صنعت برق را با افت قابل توجهی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی در صنعت برق به معنای پرداخت به موقع و دقیق هزینه و پوشش ریسک‌های پروژه‌هاست و متأسفانه صنعت برق در این خصوص با مشکلات متعددی مواجه شده است. صنعت برق ایران در ایفای تعهد اصلی‌اش که پرداخت مطالبات است، بسیار بد عمل می‌کند و این صنعت نمی‌تواند در برابر نوسانات اقتصادی، مستحکم و پایدار بماند.

دبیر سندیکای صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت در صنعت برق کشور به یک بازی برد_باخت برای بخش خصوصی تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی بازنده فعالیت در صنعت برق و بخش دولتی برنده این بازی است. در صورتی که دولت به مشارکت بخش خصوصی فعال در این صنعت نیاز دارد، باید روند هماهنگی و همکاری میان دولت و بخش خصوصی در صنعت برق اصلاح شود.

کد خبر 433619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شا هین پارس درود بر شما جناب مسائلی بانظر شما موا GB ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    موافقم