موسیقی پر تلاطم مونیخ در کنسرت ژرمن‌ها

بایرن مونیخ، تیم قدرتمند جنوب آلمان بار دیگر یدک کش نام قهرمان جام‌های آلمان بود قهرمانی‌هایی که بر خلاف سالیان گذشته همچون موسیقی‌های هانس زیمرِ آلمانی پر تلاطم و پر شکوه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۲۷ روز پیش، روزی که بایرن برای نهمین فصل متوالی "فاتح" معرفی شد، فاتح لیگی که به قولی ابتدای فصل نام بایرن رو به روی نام قهرمان آن شکل می‌گیرد و فقط با چند هفته تأخیر جام به دستان کاپیتان آنها سپرده می‌شود.

داستان فوتبال آلمان در سالی که گذشت پر تلاطم بود، داستانی که شبیه یک موسیقی آلمانی، عجیب و غیر قابل پیش بینی بود، در ادامه به بررسی کلی سال فوتبال آلمان می‌پردازیم:

۱۳ مرداد ۹۸/ دورتموند ۲ - بایرن صفر

لوئیس فاوره مربی نبود که بتواند با دورتموند افتخار آن چنانی کسب کند، ولی در شب تلخ سیگنال ایدونا پارک آنقدر نیکو کواچ در اولین بازی و نبودِ ریبری و روبن بعد از ۱۰ سال بد بود که گل‌های آلکاسر و سانچو کافی بود تا جام از بایرن به دورتموند برسد، از نویر به رویس.

آن شب انگار آغازی بود بر پایان سلطه چندین ساله بایرن بر فوتبال آلمان، پایانی بر دوران سرود تکراری قهرمانی بایرن، آن شب آنقدر بایرنِ کواچ در نیمه دوم بد بود که حکم سقوط بایرنِ ۲۰-۱۹ امضا شود.

۲۵ تا ۲۷ مرداد ۹۸/ توقف بایرن، خودنمایی رقبا

تنها وجه تشابه آغاز سال بوندس‌لیگا برای بایرن با کواچ و دوران قبل از او یک شاخصه بود، گلزنی رابرت لواندوفسکی بود، کسی که باعث شد بایرن سال بوندسلیگایی خود را حداقل با باخت آغاز نکند، ولی نمایش ضعیف آن شب باواریایی‌ها نشان از رقم خوردن سالی تلخ برای آنها بود.

بایرن در آن شب با تساوی دو بر دو مقابل هرتابرلین فصل را با پیروزی و صدرنشینی آغاز نکرد تا رقبا بیش از پیش به قهرمانی فصل ۲۰-۱۹ آلمان چشم داشته باشند.

یک شب بعد از توقف عجیب بایرن نوبت به قدرت‌نمایی دروتمند رسید، در شب مالکیت نزدیک به ۸۰ درصدی شاگردان فاوره آنها موفق به تحقیر آگزبورگ با پنج گل شدند؛ درخشش آلکاسر و سانچو و گلزنی رویس و برانت نشان از عزم جزم زنبورها برای پایان دادن به سلطه مونیخ بر فوتبال آلمان داشت.

در حالی که هرتابرلین مونیخ را متوقف کرد، یونیون برلین دو شب بعد مهامان شاگردان یولیان ناگلزمن و لایپزیش بود، رقابتی که در آن لایپزیش چهار و ورنر یک گل زد تا همه این تیم را نیز یکی از مدعیان قهرمانی و ورنر را بیش از پیش رقیب لواندوفسکی در راه آقای گلی آلمان بدانند.

بایرن کوچک، گلادباخ بزرگ

فصل تلخ بایرن مونیخ نیاز به یک شوک داشت تا تبدیل به فاجعه شود، شوکی مثل دریافت پنج گل از آینتراخت فرانکفورت. کواچ در آن شب خجالت بار نشان داد شکست بایرن در فینال جام حذفی در قامت سرمربی فرانکفورت چیزی شبیه شوخی بوده است، بایرن در آن شب مزه حقارت را چشید تا کواچ دیگر سرمربی سلاطین آلمان نباشد.

دقیقاً همان شب بود که لایپزیش و ناگلزمن با زدن هشت گل به ماینتس نشان دهند تازه کار بودن یک تیم مانع از مدعی بودن آنها نمی‌شود؛ دورتموند نیز وولفسبورگ با سه گل شکست داد تا بایرن در اغما فرو رود.

ولی نگاهی به جدول بوندس‌لیگا در پایان هفته دهم نشان از یک مهمان ناخوانده داشت، مهمانی که شاید قبل از آن بزرگترین افتخار آن پرورش امثال مارک آندره ترشتگن بود، ولی حالا با ۲۲ امتیاز از ۱۰ بازی صدرنشین بود و پایین‌تر از آن دورتموند با ۱۹ و لایپزیش با ۱۸ امتیاز بودند و بایرن در عین ناباوری چهارم جدول بود.

غرش شاگردان فلیک

انگار دیتر هانسی فلیک حلقه گمشده بایرن بود، کسی که با آمدنش مونیخ با چهار گل دورتموند را در هم کوبید تا در شب دبل لواندوفسکی بار دیگر تیم مظلوم بایرن به وحشت رقبا تبدیل شود.

اگرچه در هفته بیست و یکم بوندس‌لیگا آلمان مونشن گلادباخ و لایپزیش نیز موفق به شکست رقبا شدند، ولی انگار همه می‌دانستند سودای قهرمانی با حضور کمک مربی کواچ روی نیمکت بایرن چیزی شبیه رؤیا است.

لغزش فلیک!

بعد از شکست دادن دوسلدورف و دورتموند در بوندس‌لیگا خیلی زود بایرن با فلیک هم لغزید، آنها در چارچوب هفته سیزدهم بوندس‌لیگا دو بر یک مقابل بایرلورکوزن شکست خوردند تا زمزمه‌های ناکامی عجیب‌ترین بایرن چند سال اخیر بار دیگر به گوش برسد.

در این هفته لایپزیش، دورتموند و گلادباخ فاتحا میدان نبرد بودند تا گلادباخ صدرنشینی را با ۲۸ امتیاز حفظ کند، لایپزیش با ۲۷ امتیاز مدعی قهرمانی باشد و بایرن حتی پایین‌تر از شال که در رده چهارم جدول قرار بگیرد.

بایرن دیگر قهرمان نیست، زنده باد گلادباخ

دیری نگذشت که بایرن با فلیک بار دیگر شکست خورد، شکستی آن هم مقابل اصلی ترین مدعی قهرمانی، مقابل گلادباخ؛ در آن شب لایپزیش و دورتموند بار دیگر پیروز میدان رقابت‌های خود بودند تا در پایان این هفته از رقابت‌ها بایرن تا رده هفتم جدول سقوط کند و سایه تیم‌هایی مثل فرایبورگ و بایرلورکوزن را نیز در بالای سر خود ببیند.

بایرن، همرنگ قهرمانی

در شبی که بایرن مقابل لایپزیش متوقف شد، دورتموند نیز مقابل شکست خورد تا هفته عجیبی برای مدعیان رقم بخورد، در پایان آن شب بایرن صدر جدولی که چند هفته پیش به دست آورده بود را حفظ کرد تا با وجود تک امتیاز اختلاف خود رنگ و بوی قهرمانی به خود بگیرد.

چیپ قهرمانی با کیمیچ

در روزهایی که فاوره و دورتموند همچنان به قهرمانی امیدوار بودند، بایرن و زنبورها به هم رسیدند، بایرن با تک گل زیبای کیمیچ به برتری تک گله دست یافت تا تنها امید تنها تیمی که تا هفته‌های آخر پای رقابت قهرمانی بود را ناامید کند.

بامداد ۲۸ خرداد ۹۹/ تیتر تکراری در رسانه‌ها هک شد

سرانجام مأموریت تکراری بایرن مونیخ در آلمان انجام شد، آنها دو بازی مانده به پایان لیگ و با پیروزی وردربرمن بار دیگر موسیقی قهرمانی را در جنوب آلمان نواختند، اما از سوی دیگر آماده فینال جام حذفی آلمان شدند.

یک پایان باشکوه برای کنسرتی ماندگار

بایرن برای فراموش کردن روزهای تلخ اول فصل، نیاز به یک نمایش ماندگار در پایان فصل داشت، آنها مقابل بایرلورکوزن با زدن چهار گل و کسب قهرمانی قدرت مطلق خود بر فوتبال آلمان را به رخ همگان کشیدند تا با کسب دوگانه داخلی به سمت فتح لیگ قهرمانان اروپا قدم بردارند.

آقای گل سال فوتبال آلمان: رابرت لواندوفسکی

آقای پاس گل سال فوتبال آلمان: توماس مولر

بازیکن پدیده سال فوتبال آلمان: ارلینگ هالند و بن دیویس

تیم پدیده سال آلمان: مونشن گلادباخ

بهترین بازیکن سال فوتبال آلمان: رابرت لواندوفسکی

به گزارش ایمنا، فصل فوتبال آلمان و فصل بایرن مونیخ آیینه‌ای تمام نما از یک موسیقی پر تلاطم آلمانی بود، موسیقی که فلیک در آن موفق به نواختن اثری شد که همگان اجرای ضعیف کواچ، درخشش ناگلزمن، شگفتی سازی گلادباخ و هنرنمایی هالند را در این کنسرت از یاد ببرند.

کد خبر 433541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.