لغو آزمون استعدادهای درخشان ممکن نیست

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری قطعی آزمون استعدادهای درخشان در روز جمعه -۲۷ تیرماه- خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص تعداد متقاضیان آزمون‌های استعدادهای درخشان مقطع تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ اظهار کرد: در این آزمون مجموعاً ۳۳۷ هزار نفر حاضر می‌شوند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر متقاضی آزمون تکمیلی پایه دهم و مابقی در آزمون پایه هفتم شرکت می‌کنند.

وی افزود: مقرر است آزمون ورودی استعدادهای درخشان پایه هفتم ساعت ۹ صبح روز جمعه هفته جاری – ۲۷ تیرماه ۹۹- با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شود، همچنین آزمون پایه دهم نیز همان روز و در ساعت ۱۴ برگزار شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای لغو یا تعویق آزمون استعدادهای درخشان وجود دارد، گفت: به جهت پراکندگی که حوزه‌های اخذ امتحانات دارند و افزایش این حوزه‌ها و همچنین تجربه برگزاری آزمون‌های نمونه دولتی و امتحانات پایانی امیدواریم این آزمون در هفته جاری برگزار شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر تعداد حوزه‌های امتحانی، تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس‌های اخذ امتحان از ۳۳ نفر به ۱۲ نفر کاهش پیدا کرده است که این امر نشان می‌دهد تمام تلاش به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی است.

مهرجانی تاکید کرد: امیدواریم آزمون استعدادهای درخشان در همین هفته و به خوبی برگزار شود زیرا دانش آموزان استعدادهای درخشان فقط با توجه به قانون از طریق این آزمون امکان پذیر است و اگر این آزمون برگزار نشود برقراری کلاس کلاس‌های هفتم و دهم با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ملزم هستند دانش آموزان برای سنجش سلامت خود از طریق سامانه SALAMAT.GOV کارت سلامت خود را دریافت کنند که ورود به امتحان منوط به اخذ این کارت از سامانه مذکور است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به اینکه اگر دانش آموزی با توجه به شرایط بدنی امکان حضور در امتحانات را دارا نبود باید چه اقداماتی را انجام دهد، افزود: برای این امر احتمالاً آزمون‌های تکمیل ظرفیت در سال‌های آینده انجام می‌شود، ولی فعلاً تنها راه ورود به مدارس استعدادهای درخشان حضور در این آزمون است.

وی در خصوص برگزاری المپیادهای علمی اظهار کرد: المپیادها از روز جمعه شروع به کار کرده است و در حال حاضر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود که این المپیادها تا روز پنجشنبه به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 433525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.