شیوع آنفلوانزای خوکی نگران کننده است؟

یک دکترای ویروس شناسی گفت: نگرانی از شیوع آنفلوانزای خوکی کمتر از بیماری کرونا است، زیرا سرعت انتشار و گسترش آن در دنیا سریع نیست.

شراره مقیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امکان ابتلای همزمان فرد به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا وجود ندارد، اما ممکن است فردی پشت سر هم به این دو بیماری مبتلا شود، زیرا بدن او براثر ابتلاء به بیماری اول ضعیف‌تر شده و برای ابتلای به مورد دوم مستعدتر است.

وی با بیان اینکه به این عفونت‌ها، عفونت‌های همزمان یا توأم گفته می‌شود، تاکید کرد: این امکان وجود دارد که فردی به کرونا مبتلا شود اما به دلیل ضعیف‌شدن بدن، عفونت ویروسی یا باکتریایی نیز به آن اضافه شود.

این دکترای ویروس شناسی خاطرنشان کرد: روش تشخیص بیماری کرونا مولکولی است، برای تشخیص آنفلوانزا نیز هم تست مولکولی و هم تست سریع وجود دارد، اما روش تشخیص این دو بیماری متفاوت است و به راحتی می‌توان ابتلای فرد به کرونا یا آنفلوانزا را تشخیص داد.

مقیم عنوان کرد: نگرانی از شیوع آنفلوانزای خوکی کمتر از بیماری کرونا است، زیرا انتشار و گسترش آن در دنیا سریع نیست. علاوه بر این برای ساخت واکسن آنفلوانزا بسترسازی مناسبی وجود دارد، زیرا این بیماری در طول سال وجود داشته و ردیابی شده است؛ بنابراین در صورت انتشار، واکسن آن به سرعت و بر اساس پلت فرمی که وجود دارد، آماده می‌شود.

وی افزود: برخورد ما با کرونا ویروس کاملاً جدید است و با اینکه هم خانواده‌های آن قبلاً وجود داشته است، اما واکسن آماده‌ای برای این بیماری وجود ندارد، در حالی که برای آنفلولانزا بستر مناسب به منظور تهیه واکسن وجود دارد.

این دکترای ویروس شناسی تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا در دنیا وجود دارد و زمانی که نوع جدید آن شناسایی شود، تولید واکسن بر اساس پلتفرم قبلی امکانپذیر است؛ بنابراین چنانچه این ویروس بخواهد از محدوده خاصی خارج شده و در دنیا انتشار پیدا کند، امکان تولید واکسن مناسب در جمعیت انسانی وجود دارد.

کد خبر 433466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.