کرونا ۹۰۰ میلیارد تومان به شهرداری مشهد خسارت زد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۰۰ میلیارد تومان به شهرداری به‌واسطه افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: برای سه ماهه اول سال، شورای شهر مصوبات و تخفیفاتی را برای حمایت از مشاغل و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفت و در موج دوم نیز با شورای شهر پیگیری کرده تا شهرداری لایحه حمایتی خود را برای مشاغلی که آثار کرونا بر آنها همچنان استمرار دارد، ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط بخش‌های مختلفی که بر اثر شیوع کرونا آسیب دیده‌اند باید لحاظ شود، افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۰۰ میلیارد تومان به شهرداری به‌واسطه افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها خسارت وارد شده اما با این حال وظیفه خود می‌دانیم به کاهش رنج و آلام مردم کمک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه افزایش مبتلایان و فوت شده‌ها بر اثر کرونا شرایط مشهد را ویژه کرده، تصریح کرد: در موج اول کرونا بنا به ضرورتی که شورای شهر احساس کرد اقدامات محدود کننده‌ای دنبال شد و این بار نیز برای اعمال همان محدودیت‌ها اعلام آمادگی کردیم اما سیاست کلان کشور در موج دوم بیماری متفاوت است.

وی با تقدیر از اکران شهری متناسب با شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: سیاست کنونی بر کنترل‌های فردی، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات غیرضروری تاکید دارد بنابراین شهروندان باید تنها راه‌های باقی مانده برای شیوع کرونا را رعایت کنند تا بحران حاضر را سپری کنیم.

ساختمان‌های درمانی ناایمن به مردم معرفی می‌شوند

حیدری با اشاره به آتش‌سوزی کلینیک سینا در تهران، اضافه کرد: شورای شهر به سازمان آتش نشانی تاکید جدی کرده که ظرف دو هفته ساختمان تمام مراکز درمانی شهر از لحاظ ایمنی بررسی شده و برای اخذ استانداردهای لازم الزام شوند.

وی ادامه داد: این موضوع به شهردار مشهد نیز تاکید و دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده که امیدواریم مراکزی که نسبت به رعایت نکات ایمنی بی‌توجه هستند به مردم اطلاع داده شود و مجموعه قضائی نیز الزام‌های قانونی آن را اجرایی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تعامل مدیریت شهری با بهزیستی مشهد، گفت: مدیریت شهری درخصوص ساماندهی معتادان متجاهر، اعمال تخفیف برای حمل‌ونقل معلولان و پرداخت هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان با نیازهای خاص اهمیت ویژه به موضوعات مربوط به سازمان بهزیستی داده که تا پایان دوره پنجم ادامه خواهد داشت.

کد خبر 433462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.