به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی در جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان، اظهار کرد: شهرداری به عنوان اولین و مهمترین نهاد خدماتی که مستقیماً با شهروندان در ارتباط است، باید خدمات بهینه به شهروندان ارائه کند که ارائه خدمات در قالب میز خدمت یکی از راهکارهای تحقق این هدف است.
وی با بیان اینکه هدف از ایجاد میز خدمت در شهرداری تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است، گفت: باید اجرای طرح میز خدمت در شهرداری با استفاده از سیستمهای نظرسنجی و با استفاده از آمار و مستندات مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
شهردار سمنان با تاکید بر لزوم کامل شدن خدمات الکترونیک شهرداری، افزود: بستر مناسبی برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری فراهم شده که باید با توجه به شیوع ویروس کرونا، در راستای حفظ سلامت کارکنان و شهروندان و همچنین کاهش تردد و حضور ارباب رجوع، در قالب میز خدمت الکترونیک ارتقا یابد.
ناظمرضوی با تاکید بر دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهروندی مورد نیاز و بهره گیری از برنامههای موبایلی و سایت شهرداری، خاطرنشان کرد: میز خدمت فقط منحصر به ارائه خدمات شهرسازی نیست و باید تمام خدمات مورد نیاز شهروندان را در بر گیرد.
وی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی مناسب به درخواستهای شهروندان آثار مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت، افزود: با برون سپاری فعالیتها و ارائه خدمات الکترونیک، افزایش اعتماد اجتماعی به مجموعه مدیریت شهری و جلب مشارکتهای مردمی را به دنبال داشته و سبب ارتقا حقوق شهروندی خواهد شد.
نظر شما