آخرین وضعیت زندان‌های اصفهان در شیوع کرونا

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان آخرین وضعیت زندان‌های استان اصفهان با توجه به شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مراکز بهداشت و بیمارستان‌های استان اصفهان تاکنون به همه مراجعات از زندان‌های استان در خصوص بیماری کرونا پاسخ داده‌اند، اظهار کرد: تاکنون از همه افراد مشکوک تست کرونا گرفته شده است اما امکان انجام تست کرونا بر روی همه زندانیان وجود ندارد و این امر نیز ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا در زندان‌ها مانند دیگر نقاط جامعه است، افزود: حتی در زندان‌ها شرایط نیز بهتر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با بیان اینکه مرکز قرنطینه در زندان‌های استان اصفهان فعال است، گفت: هر یک از زندانیان که احساس بیماری داشته باشند به قرنطینه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه فوتی‌های زندان‌های استان اصفهان صرفاً به علت کرونا نبوده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ نفر در مرکز قرنطینه زندان اصفهان تحت مراقبت است و ۵ زندانی نیز در بیمارستان‌های بیرونی بستری هستند.

گرجی‌زاده در خصوص تجهیزات بهداشتی برای مقابله با کرونا در زندان‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر کمبود جدی نداشته‌ایم اما از کمک خیران در این زمینه نیز استقبال می‌کنیم.

وی گفت: موافقت با مرخصی زندانیان از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مهار شیوع کرونا در زندان‌های استان اصفهان بوده است به گونه‌ای که حتی پس از پایان مهلت مرخصی حدود ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در کارگاه‌های بیرون از زندان شاغل شدند و بخشی نیز مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند.

کد خبر 433440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.