امینی: گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نتیجه سیاست‌های غلط قیمت ارز را به بیش از ۲۰ هزار تومان و قیمت سکه را به بالای ۱۰ میلیون تومان رسانده است و با وجود اعتراضات مکرر گوش شنوایی نیز برای شنیدن مشکلات مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این روزها شاهد مشکلات عدیده معیشتی در زندگی فردی و اجتماعی مردم هستیم که قصد دارم به نمایندگی از آنان اعتراض شدید و عمیق خود را به گوش مسئولان و سیاست‌گذاران برسانم.

وی افزود: تورم به معنای اخذ مالیات غیر مستقیم از تمام مردم و به مقدار متفاوت است به صورتی که بیشترین هزینه آن روی دوش مستضعفین و فقرا و کمترین فشار آن به ثروتمندان تحمیل می‌شود، به عبارتی می‌توان گفت پول از جیب کارگران به جیب ثروتمندان می‌رود و موجب آسایش بیشتر قشر مرفه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش روزانه برخی محصولات ادامه داد: تورم حاد، تورمی است که در آن شاهد افزایش قیمت‌ها و پیش‌بینی افزایش مجدد آنها هستیم به نحوی که جوش و خروش برای خریدها وضعیتی را به وجود می‌آورد نتیجه آن سقوط کامل پول است، همچنین تورم خزنده باعث رشد قیمت‌ها به مرور می‌شود که نیاز است با وضع سیاست‌های مختلف با آن مقابله شود.

امینی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های تورم نبود تعادل میان درآمدها و هزینه‌های دولت است به این ترتیب که وقتی هزینه‌های دولت از بودجه آن بیشتر شود این نهاد با کسری بودجه مواجه می‌شود که برای این امر مجبور به قرض گرفتن از بانک مرکزی و یا فروش ارز می‌شود و به تبع آن باعث افزایش نقدینگی در کل اقتصاد می‌شود که افزایش نقدینگی آثار تورمی را به جای خواهد گذاشت.

وی گفت: تورم می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد، نفع این تورم برای گروه‌های پردرآمد و ضرر آن برای قشر کم درآمد و حقوق بگیر است، به عبارتی تورم به قشرهایی با درآمد مالی ثابت ضرر می‌زند و از قدرت خرید آنها می‌کاهد و در مقابل به نفع کسانی تمام می‌شود که درآمد نجومی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بررسی‌های مجلس نشان می‌دهد که تورم باعث افزایش هزینه‌های دولت و لزوم استقراض مبالغی از بانک مرکزی می‌کند که این موضوع ضررهای جبران ناپذیری را برای اقتصاد کشور رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه تورم در عصر حاضر ابعاد اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای پیدا کرده است، که دلیل این مسئله ارتباط تنگاتنگ اقتصاد با زندگی جامعه است، اظهار کرد: به گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم در سال ۹۸ به ۵۱.۴ درصد و نرخ تورم کالاهای مصرفی نسبت به سال ۹۷ به ۸۵.۳ درصد رسیده است.

امینی گفت: در سه سال گذشته شاهد پدیده شوم تورم بوده‌ایم و در ۹۹ نیز افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها با فشار حداکثری به طبقات کم درآمد ادامه دارد؛ وضعیت اسفناک اقتصادی برای کشوری که یک درصد از جمعیت جهان و هفت درصد از منابع خدادادی را در جهان دارد پذیرفته نیست.

کد خبر 433348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.