کاهش ۳۰ درصدی مصرف نایلون در شهر یزد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از کاهش ۳۰ درصدی مصرف نایلون توسط شهروندان یزدی خبر داد.

حمیدرضا رحیم دل در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه شاهد کاهش استفاده مردم یزد از کیسه‌های نایلونی در شهر یزد هستیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۲,۵ تن کیسه نایلونی در یزد جمع آوری می‌شد که این رقم به ۱.۸ تن رسیده است.

وی افزود: با اطمینانی که از شهروندان یزدی در خصوص احترام به محیط زیست داریم پیش بینی می‌کنیم در سال دوم کاهش مصرف پلاستیک به ۵۰ درصد برسد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه روند ارزیابی و نتیجه گیری از تأثیر آموزش‌ها بر اساس میزان استفاده مردم از کیسه‌های نایلونی است، تاکید کرد: بسیاری از این کیسه‌های نایلونی قابل بازیافت نیست و در طبیعت رها می‌شوند که یک نوع اعلام خطر برای محیط زیست است.

وی با اشاره به روند رو به رشد مدیریت مردمی پسماند در یزد، تصریح کرد: در بحث مدیریت پسماند شهری سه راهکار مصرف کمتر، استفاده مجدد و بازیافت وجود دارد که سمن‌ها بیشتر در بحث بازیافت با سازمان همکاری می‌کنند.

رحیم دل استفاده از کیسه‌های تجزیه پذیر را راهکار مناسب برای کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی عنوان کرد و گفت: سیاست‌های بازدارنده استفاده از کیسه‌های نایلونی در کشورهای اروپایی آغاز شده و مردم در این مناطق مجبور هستند برای استفاده از نایلون هزینه پرداخت کنند که همین موضوع باعث ترغیب استفاده مردم از کیسه‌های پارچه‌ای باشد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از سمن‌ها، دستمال سفره‌ای را طراحی کرده که فقط در خرید نان کاربرد دارد، چرا که بعضاً از سفره نان برای اقدامات دیگر هم استفاده می‌شود که از لحاظ بهداشتی صحیح نیست.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اجرای طرحی برای توزیع سفره‌های پارچه‌ای نان در نانوایی‌های یزد، تاکید کرد: در جلسه‌ای که با اتحادیه نانوایان یزد مقرر شد شهرداری درصدی از هزینه این سفره‌ها را تأمین کند تا اختلاف بین قیمت سفره پارچه‌ای با کیسه نایلونی کمتر شود.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند آمادگی دارد در اجرای این طرح ۲۰ درصد از نانوایی‌های شهر را تحت پوشش قرار دهد و امیدواریم در سال‌های آینده به جایی برسیم که در همه نانوایی‌ها از سفره نان پارچه‌ای برای خرید نان استفاده شود.

کد خبر 433313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.