تسهیلات اشتغال زنان مناطق حاشیه‌ای اصفهان دنبال شود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار بود در جهت توانمندسازی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌ای اصفهان گام‌هایی برداشته شود که تحقق این موارد نیاز به پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته با تعاونی فرش دستباف اصفهان مذاکراتی شد تا برای اشتغال یک‌هزار زن سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌ای اصفهان دار قالی برپا شده و تسهیلات بانکی نیز در این رابطه اختصاص یابد.

وی افزود: با وجود هماهنگی‌ها و برپایی دارهای قالی در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری، به جهت تأمین نشدن تسهیلات بانکی این اقدام تا حدودی ابتر مانده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از طرفی قرار بود دوره آموزشی فشرده برای زنان سرپرست خانوار برگزار شده و در جهت توانمندسازی و کارآفرینی آنان گام برداشته شود که تحقق این موارد نیاز به پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سرعت تورم کشور به قدری زیاد است که دخل و خرج مردم را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده و روز به روز بر تعداد خانوارهای فقیر می‌افزاید و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه شرایط فاجعه‌بار معیشتی مردم می‌تواند به فجایع انسانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با یارانه یک میلیون تومانی نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد بلکه باید به معنای واقعی از گسترش فقر و آشفتگی بازار جلوگیری شده و به توانایی معیشتی مردم با تدبیر بهتری کمک کنیم تا چهره فقر از جامعه پاک شود.

کد خبر 433298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.