مدیریت شهری به جانمایی موزه فرش دستباف اصفهان کمک کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: فرش دستباف از اولویت‌های استراتژیک کشور است بنابراین نیاز داریم مکانی به موزه فرش دستباف در اصفهان اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به فرش دستباف، اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای فرش‌بافان در استان اصفهان امیدواریم برای صنوف تولیدی فرش دستباف تسهیلات بیشتری جذب شود.

وی افزود: فرش دستباف از اولویت‌های استراتژیک کشور است بنابراین نیاز داریم مکانی به موزه فرش دستباف اصفهان توسط مدیریت شهری اختصاص داده شده و دار قالی فرش دستباف به‌طور نمادین در میدان نقش جهان نصب شود و تبلیغات محلی و بودجه‌های فرهنگی شهر نیز در این رابطه به کمک رونق تولید فرش دستباف آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که صنوف آلاینده و مزاحم را از شهر خارج کرده و در اطراف اصفهان جانمایی کنیم که در این زمینه نیاز به همکاری و کار مشترک با مدیریت شهری داریم.

مدیریت پلی اکریل یکپارچه می‌شود

وی ادامه داد: وضعیت کارخانه پلی اکریل در ستاد حمایت از صنایع مطرح و قرار شده مدیریت آن به سمت مدیریت یکپارچه سوق داده شود چون مشکل اصلی آن چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها است. پلی اکریل با توجه به محدودیت‌ها حتی کارت بازرگانی نیز ندارد و برای ثبت سفارش مواد اولیه مورد نیاز، با تاییدیه اداره کل شروع به ثبت سفارش کرده است.

میزبانی رویدادهای بین‌المللی در مجموعه نمایشگاه‌های اصفهان

وی با بیان اینکه شیوع کرونا جشنواره‌ها و برنامه‌های متعددی در دست اقدام اداره کل صمت را لغو کرد، گفت: با اجرای مجموعه نمایشگاه‌های اصفهان، زیرساخت خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این شهر ایجاد شده و این اداره کل نیز پیگیری‌های لازم را پایتخت انجام داده تا چند نمایشگاه بین‌المللی با شروع به کار این مجموعه در اصفهان برگزار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان با ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی، یک هزار و ۶۸۶ کارخانه را در خود جای داده است و بیش از ۷۸۲ مجوز سرمایه‌گذاری در شهرستان اصفهان داده شده و ۱۵۰ طرح توسعه برای واحدهایی که قبلاً ایجاد شده‌اند، صادر شده است.

وی افزود: بر اساس برآوردی که داشته‌ایم و با توجه به تمامی مشکلات حدود ۶۵ درصد واحدهای استان مشغول فعالیت هستند و پروژه‌های سرمایه‌گذاری جدید نیز مورد توجه بوده است

موفق با بیان اینکه ایجاد اشتغال جدید نیازمند راه‌اندازی طرح‌های جدید آماده کار است، تصریح کرد: اولویت کنونی با بهره‌برداری از طرح‌هایی است که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و طرح‌هایی که تا ۶۰ درصد پیشرفت دارند نیز بنا به درصد پیشرفت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی به توجه ویژه برای صدور مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید اشاره و اضافه کرد: در آخرین نمونه پروژه‌ای در زمینه تولید گلوکز، نشاسته و روغن‌های تصفیه شده ذرت با بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۵۸۰ طرح در دست انجام داریم، ادامه داد: شرایط برای سرمایه‌گذاری در شهر به گونه‌ای است که یک هزار و ۶۰۰ مجوز سرمایه گذاری با بالای ۶۰ درصد پیشرفت در استان وجود دارد که اگر تسهیلات موردنیاز آن تأمین شود تا پایان سال ۵۰ درصد آن‌ها یعنی ۸۰۰ پروژه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت وظیفه حفظ شرایط موجود و سرپا نگه داشتن ۹ هزار واحد صنعتی دارای مجوز استان را برعهده دارد، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار تقریباً سه جلسه در هفته برگزار شده و با پنج کمیته جزئیات مربوط به این موضوع را دنبال می‌کند.

قطبیت اصفهان در صنعت کشور

موفق با بیان اینکه این استان در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه اول کشور را دارد، اضافه کرد: سال گذشته سه هزار میلیارد تومان درخواست جذب تسهیلات داشتیم که ۸۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت شد.

وی اظهار کرد: اصفهان به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه دوم، اشتغال صنعتی رتبه سوم و از لحاظ تعداد معادن فعال که بالغ بر ۸۶۰ معدن است رتبه اول کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: وجود ۱۲ درصد صنعت و ۶۰ درصد تولید فولاد کشور، دو هزار و ۴۵۰ واحد نساجی و دو هزار و ۶۰۰ واحد سنگ‌بری در اصفهان، به استان در این زمینه‌ها در کشور قطبیت داده است.

وی گفت: در استان اصفهان ۵۵۰ اتحادیه و ۲۰۰ هزار واحد صنفی وجود دارد و از این میان ۸۴ اتحادیه و ۸۵ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان هستند که همگی زیرمجموعه اتاق اصناف فعالیت می‌کنند.

کد خبر 433237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.