پیشرفته‌ترین روبات‌های جهان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد ساخت روبات‌هایی هستیم که همانند انسان‌ها راه می‌روند، نقاشی می‌کنند و حتی به انسان‌ها در کارهای روزمره کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین روبات‌های تولید شده قابلیت حرکت نداشتند و فقط می‌توانستند یک نوع فعالیت را انجام دهند، اما در حال حاضر روبات‌ها می‌توانند چندین کار را به صورت همزمان انجام دهند. بعضی از این روبات‌ها به هوش مصنوعی مجهز هستند؛ بنابراین حرکات آن‌ها به واقعیت نزدیک‌تر شده است. در ادامه به معرفی بعضی از پیشرفته‌ترین روبات‌های دنیا می‌پردازیم:

آسیمو با قابلیت راه رفتن روی دو پا

شرکت هوندا روباتی به نام "آسیمو" (Asimo) تولید کرده که بسیار شبیه انسان است و می‌تواند فعالیت‌هایی مانند راه رفتن روی دو پا و بالا رفتن از پله‌ها را انجام دهد؛ راه رفتن روی دو پا که یکی از قابلیت‌های پیچیده هوش مصنوعی است به آسیمو کمک می‌کند تعادل خود را با توجه به موانع مختلف حفظ کند. آسیمو برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و به عنوان یکی از روبات‌های دو پای دنیا شناخته شد. این روبات با توجه به پیشرفت‌هایی که در دو دهه اخیر داشته، قادر است با انسان‌ها تعامل کند.

روبات آیبو چهره افراد را شناسایی می‌کند

سگ روباتیک "آیبو" (Aibo) محصول شرکت سونی بوده که به عنوان یک حیوان خانگی و اسباب بازی تولید شده است. این روبات قادر است صدا و چهره صاحب خود را شناسایی کند. آیبو می‌تواند بیش از صد چهره مختلف را به خاطر بسپارد. نکته قابل توجه در مورد این محصول این است که رفتار خود را با توجه به شخصیت کاربر شکل می‌دهد. عملکرد هوش مصنوعی به کار رفته در این روبات تا کنون پیشرفت قابل توجهی کرده است.

معاینه بیماران کرونایی با روبات اسپات

سگ روباتیک اسپات (Spot) بر خلاف روبات آیبو یک اسباب بازی نیست، ظاهر ظریفی ندارد و به منظور انجام دادن کارهای دشوار فیزیکی طراحی شده است. بوستون داینامیکس، شرکت سازنده این محصول اعلام کرده است که وظایف اسپات شامل معاینه از راه دور بیماران مشکوک به کرونا، انجام مأموریت‌های اکتشافی زیرزمینی برای ناسا، نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌های عمومی و بارکشی می‌شود.

انجام تراکنش‌های بانکی با روبات Bot Retail

روبات Bot Retail که محصول شرکت سامسونگ است، برای استفاده در فروشگاه‌ها تولید شده است. این روبات توانایی مسیریابی در فروشگاه‌های شلوغ و راهنمایی مشتریان را دارد و به افراد نیز پیشنهاداتی برای خرید ارائه می‌دهد. حتی کاربران می‌توانند محصولات خریداری شده خود را در قفسه‌هایی که پشت آن تعبیه شده است، قرار دهند. این روبات به فناوری NFC مجهز است و می‌تواند تراکنش‌های بانکی را انجام دهد.

مراقبت از سالمندان با روبات THR-3

شرکت تویوتا یک روبات انسان‌نما به نام THR-3 تولید کرده که قادر است فعالیت‌های مختلف مانند ساختمان‌سازی، مراقبت از سالمندان، سرگرم کردن کاربران و نظافت کردن را انجام دهد. کاربران می‌توانند این روبات را از راه دور کنترل کنند یا با پوشیدن لباس مخصوص به درون روبات بروند و حرکت اندام‌های این محصول را تحت کنترل خود در آورند.

کد خبر 432988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.