افتتاح زیرگذر پل "علی بن حمزه" شیراز تا یک ماه آینده

شهردار شیراز گفت: پروژه زیرگذر "علی بن حمزه (ع)" مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند و تلاش می‌کنیم در ماه آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در بازدید از پروژه زیرگذر علی بن حمزه (ع) اظهار کرد: این پروژه برای مدیریت ترافیک "دروازه اصفهان" احداث شده است و با بهره برداری از آن بخش زیادی از مشکل ترافیک منطقه رفع می‌شود.

وی با اشاره به قرارگیری این پروژه در محور عرفان واقع در حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، افزود: سمت شمالی پروژه علی بن حمزه (ع) برای پیاده راه سازی آماده می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به پروژه چپ گرد صدرا عنوان کرد: در اجرای فاز بعدی عرشه چون باید ملاحظات فنی و ایمنی رعایت شود، ممکن است در بهره‌برداری از پروژه تأخیری کوتاه ایجاد شود.

اسکندرپور با اشاره به قرارگیری پروژه چپ گرد صدرا در ورودی شهر شیراز و بار ترافیکی این محور، افزود: ایمنی پروژه به علت ارتفاع زیاد آن باید تأمین شود، ترافیک حاصل از اجرای پروژه را کنترل و عبور و مرور ایمن را برای شهروندان حاصل کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه تقاطع باهنر – کمربندی عنوان کرد: این پروژه پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و تلاش داریم با فشرده‌تر کردن عملیات اجرایی و سه شیفته کردن نیروها، تقاطع باهنر – کمربندی را اواخر مردادماه به بهره برداری برسانیم.

شهردار شیراز از اجرای همزمان عملیات فضای سبز و نور پروژه باهنر – کمربندی خبر داد و گفت: این پروژه شهرک‌های جنوب کمربندی را به صورت ایمن به شیراز متصل می‌کند و از پروژه‌های تأثیرگذار بر افزایش ایمنی تردد شهروندان ساکن در شهرک‌های اطراف کمربندی محسوب می‌شود.

اسکندرپور با اشاره به وقوع تصادفات شدید و منجر به فوت در کمربندی شیراز عنوان کرد: شهرداری شیراز در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان در حال احداث بیش از سه تقاطع روی کمربندی است که پروژه باهنر – کمربندی نیز یکی از این تقاطعات است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی پروژه گذر غذا واقع در خیابان مشکین فام ضلع جنوبی بوستان آزادی، خاطرنشان کرد: در این پروژه خیابان مشکین فام به عنوان یک فضای پیاده محور تعریف شده که هفت غرفه ارائه غذا نیز در آن فعالیت خواهند کرد.

شهردار شیراز اجرای این پروژه را فرصتی جدید برای این کلانشهر دانست، افزود: پس از اجرای این پروژه خیابان مشکین فام با یک پل به خیابان ارم وصل می‌شود و مجموعاً به یک محوری گردشگری تبدیل می‌شود که در این محور شاهد قرار گیری هتل، بوستان آزادی و باغ ارم در امتداد یکدیگر هستیم.

اسکندرپور افزود: هدف ما این است که ترافیک خیابان‌های اطراف بوستان آزادی را آرام سازی کنیم تا این بوستان کارکرد اولیه خود را به دست بیاورد، شاهد حضور دوباره شهروندان در این بوستان و احیای آن باشیم.

وی گفت: کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، حل مشکلات پروژه‌ها و در نهایت افزایش سرعت پروژه و ایجاد هماهنگی بین مدیران از جمله اهداف بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری شیراز است.

کد خبر 432888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.