جشنواره‌های سینمایی ونیز، تورنتو و نیویورک هم قسم شدند

چهار جشنواره سینمایی ونیز، تورنتو، نیویورک و تلوراید در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که امسال به جای رقابت با همبستگی جشنواره‌های خود در عرض شش هفته برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا،، جشنواره‌های ونیز، تورنتو، تلوراید و نیویورک اعلام کردند در اتحادی مشترک، جشنواره‌های سینمای خود را در پاییزی برگزار خواهند کرد. آن‌ها در بیانیه‌ای از جایگزینی روحیه همبستگی همه جانبه به جای رقابت گفتند.

این چهار جشنواره اعلام کردند که در عرض شش هفته و در پاییز سال جاری برای معرفی بهترین‌های سینما وارد عمل خواهند شد. در بخشی از بیانیه آن‌ها آمده است: "از رقابت با همکاران در جشنواره‌های سینمایی پاییزی امسال فاصله گرفتیم و به این وسیله به همکاری متعهد می‌شویم. "

در این بیانیه مشترک تاکید شده: "ایده‌ها و اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم و جشنواره‌های خود را به بستری یکپارچه برای ارائه بهترین‌های سینما بدل می‌کنیم. همچنین در خدمت فیلم‌سازان، تماشاگران، روزنامه‌نگاران و همه اعضای صنعت سرگرمی هستیم که اکوسیستم سینما را رونق می‌بخشند. "

بر این اساس هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور)، تلوراید از ۳ تا ۷ سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور)، جشنواره فیلم تورنتو از ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۲۰ تا ۳۰ شهریور)، جشنواره فیلم نیویورک از ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۶ تا ۱۲ مهر) برگزار می‌شود.

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز، کامرون بیلی و جوانا ویسنته مدیران جشنواره تورنتو، اوجین فرناندز مدیر جشنواره نیویورک و تام لودی و جولی هانت سینگر مدیران جشنواره تلوراید این بیانیه را امضا کرده‌اند.

تاکنون بسیاری از جشنواره‌ها و جوایز سینمایی از جمله جشنواره فیلم کن، مراسم گلدن گلوب و اسکار تاریخ برگزاری خود را به تعویق انداخته‌اند. درباره چگونگی برگزاری جشنواره‌هایی مانند ونیز و تورنتو نیز گمانه‌زنی‌ها مختلفی از جمله برگزاری مجازی آن‌ها وجود داشت، اما به نظر می‌رسد با این بیانیه تقریباً تکلیف برگزاری این جشنواره‌ها مشخش شده است.

منبع: ورایتی

کد خبر 432875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.