افتتاح پانزدهمین بازار روز کوثر تا یک‌ماه آینده

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به دسترسی نامناسب منطقه روشن دشت، شهرک زاینده رود و پینارت به بازارهای روز کوثر، پانزدهمین بازار در این منطقه احداث شده و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرها با هر نقش و وظیفه‌ای نمی‌توانند دور از فعالیت‌های تجاری و بازرگانی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بازارهای محلی و بازارهای روز نمونه بارزی از این فعالیت‌های تجاری هستند که از زمان‌های گذشته نیز وجود داشتند، افزود: ایجاد بازارهای روز در واقع تمرکز بخشیدن به فعالیت‌های تجاری خدماتی است که این تمرکز باعث سهولت دسترسی مصرف کنندگان و صرفه جویی در وقت آنها می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری روزانه به صورت مستقیم با شهروندان سروکار دارد، تصریح کرد: اولویت اصلی در شهرداری اصفهان و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در نقاط مختلف شهر است.

وی با اشاره به بازارهای روز کوثر در شهر اصفهان گفت: توجه به توسعه روزافزون کلانشهرها، وجود بازارهای منطقه‌ای به منظور افزایش رفاه حال شهروندان، روان‌سازی ترافیک، جلوگیری از ازدحام جمعیت در هسته‌های مرکزی شهر، رعایت مسائل زیست محیطی و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است.

امیری اظهار کرد: با توجه به اینکه برای ساماندهی بازارهای منطقه‌ای باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود تا بازاری با استانداردهای خاص شکل بگیرد، شهرداری در این راستا گام برداشته و از ۱۰ سال پیش بازارهای کوثر را بر اساس نیاز مردم در مناطق مختلف شهر راه‌اندازی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ بازار کوثر که مهمترین ذی‌نفعان آن مردم هستند، تحت نظارت شهرداری این کلانشهر فعال است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به استقبال شهروندان از بازارهای روز کوثر گفت: بازارهای روز کوثر با هدف ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت احداث شده است که در این میان با حذف واسطه‌های غیر ضروری علاوه بر قیمت مناسب با ارائه مایحتاج عمومی و سبد کالای خانوار به صورت یکجا موجب ساماندهی و جلوگیری از بسیار از معضلات شهری از جمله تردد بیش از نیاز شهری، ترافیک، آلودگی هوا، و… شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به توسعه بازار روز کوثر واقع در سپاهان شهر اشاره و تصریح کرد: این بازار در سال ۸۹ با متراژ هزار متر مربع احداث شد که در حال حاضر با توجه افزایش جمعیت و استقبال شهروندان از این بازار پاسخگوی نیازها نیست، از این رو با توجه به درخواست ساکنان سپاهان‌شهر به توسعه و بروزرسانی این بازار، مدیریت شهری تصمیم به احداث بازاری با متراژ دو هزار و ۳۰۰ متر مربع همراه با دو هزار و۹۰۰ مترمربع پارکینگ در طبقه زیرین این بازار با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال گرفت.

وی با اشاره به افتتاح بازار روز کوثر ۱۵ گفت: منطقه روشن دشت، شهرک زاینده رود و پینارت دسترسی مناسبی به بازارهای روز کوثر و ارائه خدمات از این بازارها نداشتند، به همین جهت بازار روز کوثر ۱۵ در این منطقه احداث و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 432853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد بیگی ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام، پس چرا بازار روز کوثر شهرک شهید کشوری، بهد از سالها تکمیل نمیشود؟؟؟؟!!!! چرا باید سپاهان شهر دومین بازار روز کوثر را داشته باشه ولی شهرک شهید کشوری بازار کوثرش متوقف شده؟؟؟؟!!!!! اقای مهندس برکت ، اهالی شهرک کشوری واقعا امکانات ندارند و سند ندارند و...... بدادشون برسید دیگه حالا!