ظهور فراکسیون‌های عجیب زیر سقف پارلمان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

شبه فراکسیون‌ها آمدند

موضوع فراکسیون‌های صنفی تنها به فراکسیون‌های زنان و روحانیون و … ختم نمی‌شود و گاهی فراکسیون‌هایی ظهور و بروز می‌کنند که هرچند قدرت تاثیرگذاری‌شان به نسبت فراکسیون‌های سیاسی کمتر است اما بدون تأثیر هم نیستند و توانسته‌اند در بزنگاه‌های مختلف نقش قابل توجهی را بازی کنند که در این میان می‌توان به فراکسیون‌هایی مانند ورزش و جوانان، محیط زیست، حقوق شهروندی و … اشاره کرد. در این مجلس هم فراکسیون‌های مختلفی با موضوعات مختلف پیشنهاد شده است مانند فراکسیون حقوق کودک که البته این فراکسیون از سوی معاون وزیر دادگستری به مجلس پیشنهاد شد. اما ماجرای فراکسیون‌های صنفی در مجلس یازدهم به سمتی پیش رفته که دیگر کار از فراکسیون‌های قومی و محلی مانند فراکسیون ترک نشین‌ها یا فراکسیون زاگرس نشین‌ها و … گذشت و به فراکسیون «اقدامات پیش‌دستانه علیه آمریکا» و فراکسیون «شهید دیالمه» رسید.

سلیمی: لیست دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی به نمایندگان داده شود

علیرضا سلیمی در جلسه علنی چهارشنبه با استناد به اصول ۲۰ و ۳۱ قانون اساسی در اخطاری اظهار کرد: رئیس جمهور در صحبت‌هایی بیان کرده که اعتراف می‌کنم دولت در بخش مسکن عقب مانده است. حال این‌که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف به تأمین مسکن است. علت این عقب‌ماندگی در بی‌مهری به مسکن مهر نبود؟ صحبت از ایجاد مسکن اجتماعی کردید و هنوز حتی یک واحد ساخته نشده است. باید مقصران به قوه قضائیه معرفی شوند.

وی در تذکری دیگر اظهار کرد: هیأت رئیسه دستور دهد که لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار نمایندگان قرار گرفته شود؛ همچنین باید لیست روزنامه‌های یارانه‌بگیر را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند؛ چون وزارت ارشاد به برخی از روزنامه‌های نورچشمی یارانه چندصد میلیونی داده و به سایر روزنامه‌ها پول کمی پرداخت کرده است.

سلیمی در پایان گفت که در ایام اوج‌گیری کرونا معلوم نیست که شورای شهر تهران می‌خواهد درباره‌ی سفرهای درون شهری چه تصمیمی بگیرد.

دولت کار مسکن را به خود مردم بسپارد

محمد صالح جوکار در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: از وزیر میراث فرهنگی می‌خواهیم توضیح دهند تاکنون چه اقداماتی برای احیای این میراث فرهنگی انجام داده، متأسفانه به علت عدم رسیدگی و توجه شاهد تخریب بخش‌های عظیم پهنه میراثی کشور هستیم و فرصتی بزرگ برای صنعت گردشگری در حال از دست رفتن است. به نظر می‌رسد وزارت گردشگری توانمندی لازم را در این زمینه نداشته بنابراین نیاز است مجوز لازم به مردم برای رسیدگی ارائه شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در موضوعات اقتصادی گفت: جیب دلالان و سودجویان پر شده است، مردم مشکل معیشتی دارند و باید اشتباهات گذشته را اصلاح کرد، ضرورت دارد سایه دلالان و رانت خواران از سرنوشت اقتصادی مردم کوتاه گردد، چرا ارز کشور در اختیار افرادی که اهلیت ندارند قرار می‌گیرد و در شرایط سخت در حق مردم ظلم می‌شود.

جوکار بیان کرد: نیاز است دولت پاسخگو باشد و در کوتاه‌ترین زمان برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه برنامه ارائه کند، بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی مسکن مناسب حق مردم است، وظیفه دولت تأمین مسکن است، ۷ سال ساخت مسکن در کشور تعطیل شده است، امروز قیمت زمین و مسکن به حدی افزایش یافته که برای جوانان آرزوی دست نیافتنی است.

۱۰۰ نماینده تست کرونا دادند / الزام نمایندگان به استفاده از ماسک

محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: هفته گذشته از بیش از ۱۰۰ نماینده تست کرونا گرفته شد که تست حدود ۷ نفر آنها مثبت اعلام شده است.

وی درباره ادامه روند برگزاری جلسات مجلس با شیوع مجدد کرونا گفت که همه نمایندگان ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند. این شامل تمامی افرادی که وارد مجلس می‌شوند هم شده است. فعلاً تاکید بر استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده بوده تا بعد تصمیمات دیگری گرفته شود. فرهنگی درباره ادامه حضور وزرا در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها گفت: ستاد کرونا محدودیت‌هایی را اعمال کرده است و فعلاً حضور وزرا را محدود کرده است ولی منعی اعلام نشده است.

فرهنگی در پایان درباره روزهای برگزاری جلسات مجلس در هفته‌های آینده هم گفت که تا فعال شدن کمیسیون‌ها جلسات مجلس در دو روز یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

کد خبر 432778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.