اتصال اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار گفت: بااجرای این پروژه اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود و امکان ترانزیت کالا و ترددهای بین‌المللی در کریدور شمال به جنوب فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در حاشیه مراسم آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار اظهار کرد: امروز آغاز عملیات راه‌آهن چابهار را شاهد هستیم که از پروژه‌های مهم و استراتژیک حمل و نقلی کشور است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

وی افزود: با راه اندازی این پروژه، اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود و امکان ترانزیت کالا و ترددهای بین‌المللی را در کریدور شمال به جنوب فراهم می‌کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه یکی از نعمت‌هایی که خداوند به کشور ما اعطا کرده موقعیت استراتژیک آن در منطقه است، تصریح کرد: از ریل ملی در این پروژه استفاده می‌شود که این امر در سال جهش تولید یک دستاورد مهم محسوب می‌شود.

رسولی در پاسخ به اینکه در اجرای این پروژه مشکل خاصی وجود نداشت، عنوان کرد: خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم و مدتهاست که راه‌آهن خودش را برای تأمین ریل مجهز کرده و اکنون در شرایط خوبی قرار داریم. همچنین مسؤولان کارخانه تولید ریل به ما اطمینان دادند که تمام مایحتاج مورد نیاز شبکه ریلی کشور را تأمین خواهند کرد.

کد خبر 432725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.