۱۰۰۰خانوار اصفهانی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اضافه شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی گفت: از دو سال گذشته تاکنون بیش از ۲۸ هزار خانوار در استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد درآمدند که به آنها مستمری پرداخت می‌کنیم و تنها در فروردین ماه ۹۹ یک هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان درآمدند.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون بیش از ۲۸ هزار خانوار در استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد درآمدند که به آنها مستمری پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این خانواده‌ها مشغول به کار هستند و یک درآمد حداقلی دارند، افزود: در فروردین ماه ۹۹ یک هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد درآمدند که بسیاری از این خانواده‌ها مشکلات بسیاری نظیر نداشتن مسکن، جهیزیه یا وجود بیماران صعب‌العلاج را دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی، تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از شش هزار نفر بیمار صعب‌العلاج و سالمند داریم که این افراد هزینه‌های خاص خود را دارند که سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این زمینه اعتبار اختصاص داده شد و در موضوع فرانشیز و کمک ویژه درمان به خانواده‌های تحت حمایت هفت میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

وی در خصوص میزان اعتبار اختصاص یافته به موضوع پیشگیری از کرونا گفت: حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در پایان سال گذشته و ابتدای امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برای پیشگیری و تهیه اقلام بهداشتی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت و مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در مرحله اول و مبلغ یک میلیارد تومان در مرحله دوم در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

بنایی در خصوص بیمه تأمین اجتماعی مددجویان امداد، اظهار کرد: از حدود بیش از ۱۰ سال گذشته ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند که اکثر این خانواده‌ها زنان سرپرست خانوار هستند و هر سه ماه حق بیمه آنها را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کردیم که با ضوابط این سازمان با سابقه پرداخت ۱۰ ساله و سن بازنشستگی برای خانم‌ها ۵۵ و آقایان ۶۰ سال می‌توانند بازنشست شوند.

وی با اشاره به اینکه آمار بیش از ۲۰ هزار خانوار بیمه شده امسال به زیر ۹ هزار خانوار رسیده است، اظهار کرد: علت این کاهش اتمام پرداخت حق بیمه دوره ۱۰ ساله بیمه شدگان بوده که این سابقه برایشان محفوظ است و تعدادی هم بازنشسته و مستمری بگیر شدند که سال گذشته برای این خانواده‌ها حدود ۱۴ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی برای حق بیمه آنها پرداخت شد که در بحث بیمه کردن مددجویان جز استان‌های اول یا دوم در کشور هستیم.

بنایی در خصوص میزان کمک به مددجویان در ماه رمضان گفت: در توزیع غذای گرم و سبدهای کالا و اقلام خوراکی امسال بیشتر از گذشته هماهنگی دستگاه‌ها را داشتیم که این همراهی سبب توزیع بهتر برای خانواده‌ها شد و بیش از ۴۰۰ هزار غذای گرم و بیش از ۲۰۰ هزار سبد غذایی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

کد خبر 432708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.