۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
افتتاح ۱۲ طرح عمرانی در خمین

شهردار خمین گفت: ۱۲ طرح مدیریت شهری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال همزمان با هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور جمعی از مسئولان محلی این شهرستان بهره‌برداری شد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان در آئین افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: ایجاد کانال انتقال روان آب‌های سطحی خیابان مصطفی خمینی به طول ۵۵۰ متر ورودی آب‌های سطحی میدان شهدای کمره و کوچه‌های منتهی به این منطقه را ساماندهی و به شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان طالقانی متصل کرده است.

وی اضافه کرد: هدف از ایجاد این کانال مدیریت روان‌آب بهبود ضریب ایمن‌سازی شهر در مقابل حوادثی نظیر سیل و کمک به بالا رفتن بهداشت فردی و محیطی است و ساخت این کانال در هنگام بارندگی و سیلاب از آبگرفتگی معابر جلوگیری کرده و نقطه اطمینانی در پیشگیری از بحران‌های احتمالی ناشی از سیلاب در این محدوده است که برای اجرای آن هفت میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

شهردار خمین ادامه داد: ساخت بلوار شهدای گردان امام رضا (ع) و اصلاح هندسی میدان ۹ دی خمین نیز پس از بررسی کارشناسی و مطابق با طرح تفصیلی شهر صورت گرفته است.

مرتضیان ادامه داد: در راستای ایجاد امنیت نقل و انتقالات، کنترل ترافیک، رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان و کاهش جرایم نیز ۲۵ دوربین ترافیکی گردان و ثابت در سطح شهر خمین نصب شده و مساحت میدان اصلاح شده با سه برابر توسعه نسبت به موقعیت قبل، سه هزار و ۱۲۳ مترمربع شده و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب تخریب و خاکبرداری، یکه‌زار متر جدول‌گذاری و ۳۰۰ متر مکعب سنگ‌چینی حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این میدان بوده است.

وی اصلاح هندسی میدان ۹ دی و احداث بلوار گردان امام رضا را سبب کاهش حجم ترافیک خودروهای ورودی از سمت اراک دانست و افزود: اعتبار اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال است.

شهردار خمین با بیان اینکه دوربین‌های نصب شده ترافیکی ثابت در ورودی‌های شهر، ورود و خروج تمام خودروها را نظارت می‌کنند، اظهار کرد: دوربین‌های مداربسته ترافیکی گردان نیز در داخل شهر کار گذاشته شده که جرایم راهنمایی و رانندگی را ثبت کنترل می‌کند.

مرتضیان عنوان کرد: این دوربین‌ها در میادین، تقاطع‌ها، چهار راه‌ها نقرار گرفته و برای این طرح در مجموع سه میلیارد ریال صرف شده است.

وی اصلاح و بهسازی میدان شهید اسکندری با وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع براساس طرح ترافیکی و کارشناسانه بوده و با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

شهردار خمین به طرح‌های فضای سبز اشاره کرد و گفت: این طرح‌های در حوزه توسعه و اصلاح فضای سبز و زیباسازی چهار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و طرح بازسازی پارک ولیعصر (عج) خمین با ۲۲۵ متر جدول‌گذاری و یک‌هزار و ۴۰۰ متر سنگفرش نامنظم به عنوان یکی از طرح‌های مذکور است.

مرتضیان ادامه داد: به منظور رفاه حال شهروندان در خیابان سبزی کار خمین سرویس بهداشتی به مساحت ۶۶ متر مربع و پارکینگ به مساحت ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده که اعتبار صرف شده در این بخش دو میلیارد ریال بوده است.

وی ایجاد میز خدمت، تقویت حوزه نرم افزاری در بخش اداری آرامستان، کشتارگاه، مجموعه تولید گل و گیاه و کارگاه پخت آسفالت و اجرای طرح نامگذاری معابر شهری را از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده امروز عنوان کرد.

شهردار خمین ادامه داد: ۴۰ طرح عمرانی و خدماتی در این شهر آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.