۳۰ درصد سهام عدالت عید غدیر آزاد می‌شود/تعطیلی مجالس عزا و شادمانی

رئیس جمهور با اشارا به موضوع بورس و ضرورت تقویت آن و با تاکید بر اینکه بورس باید با استحکام به راه خودش ادامه دهد و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم، گفت: همچنین در این دوره زمانی ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد در عید غدیر و ۳۰ درصد سهام هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه اکنون با فشارهای گسترده تحریم دشمنان و بیماری کرونا، شرایط تنش و بگو مگو نیست" تصریح کرد: دولت صمیمانه و تحت حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دست همکاری خود را به سوی دو قوه دیگر و نیروهای مسلح دراز می‌کند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ۲۳ تیر ماه به عنوان روز تعامل سازنده با جهان، گفت: از ملت ایران در حمایتشان، از هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و کمک شورای عالی امنیت ملی و مخصوصاً از وزارت خارجه در پیشبرد سیاست تعامل سازنده تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور وزارت خارجه را سمبل قدرت سیاسی کشور دانست و با بیان اینکه سمبل وزارت خارجه نیز شخص وزیر خارجه است، به تشریح دستاوردهای عظیم کشور در این حوزه طی هفت سال گذشته پرداخت و تاکید کرد: لغو قطعنامه‌های فصل هفتمی، کاری بی نظیر در جهان و یک پیروزی سیاسی دائمی در تاریخ ایران است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه استان‌های محروم و بویژه سیستان و بلوچستان را پیوسته از اهداف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: رساندن ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن، تحولی بزرگ برای خط ترانزیتی جنوب و شمال است.

وی بیا بیان اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای راه آهن زاهدان - چابهار سرمایه گذاری شده و امیدوارم تا پایان امسال وزارت راه، این خط راه آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند، گفت: در کنار این طرح‌ها ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده که می‌تواند تحولی در عرصه کشاورزی منطقه ایجاد کند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع بورس و ضرورت تقویت آن اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بورس باید با استحکام به راه خودش ادامه دهد و همه مسئولیم که از اموال مردم به خوبی حراست کنیم، گفت: همچنین در این دوره زمانی ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد در عید غدیر و ۳۰ درصد سهام هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

روحانی در ادامه با تقدیر از مواضع رؤسای دو قوه در حمایت از برخورد با صادرکنندگان متخلفی که ارز حاصل از صادرات را به رغم گذشت سه ماه هنوز باز نگردانده‌اند، گفت: تخلف و فشار برخی صادرکنندگان به مردم قابل تحمل نیست و صادر کننده کالا و خدمات موظف است ظرف سه ماه پولش را برگرداند.

وی گفت: هر فردی کالایی را به خارج صادر می‌کند، موظف است ظرف ۳ ماه پول را برگرداند. اگر ظرف ۳ ماه برگرداند طبق معمول آن ارز را در سامانه نیما می‌فروشد ولی اگر عرضه نکرد و به تأخیر افتاد، بانک مرکزی ارز او را به قیمت روز پایان مهلت سه ماهه‌اش خواهد خرید و او حق ندارد دیگر ارز خود را در بازار نیما به قیمت روز عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: بانک مرکزی ارز این گروه از صادرکنندگان را اگر قیمت ارز پایین بیاید به قیمت پایین‌تر خواهد خرید ولی اگر بالا برود به قیمت بالاتر از او خریداری نخواهد شد چرا که متأسفانه برخی از صادرکنندگان ارز خود را با هدف بالا رفتن قیمت ارز ارائه نمی‌کنند و حتی خود اینها در فضای روانی جامعه با هدف بالا رفتن نرخ ارز می‌دمند تا به این ترتیب ارز خود را گران‌تر بفروشند که این کار، خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است.

روحانی در بخش دیگری از این سخنان نیز به موضوع مسکن و اقدامات گسترده دولت در حوزه تأمین مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه مردم تا پایان این دولت شاهد تحول خوب و مثبت در زمینه مسکن خواهند بود، گفت: ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد و این رقم بزودی به یک میلیون هکتار می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت برای مقابله با شیوع بیماری کرونا چند تصمیم مهم اتخاذ کرده و اجرای این تصمیمات بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در اسفند و فروردین ماه با موج اول کرونا مواجه بودیم که با همکاری و هماهنگی توانستیم از آن عبور کنیم و در اردیبهشت ماه شاهد آرامش در کشور بودیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: متأسفانه در نیمه دوم خرداد ماه با موج جدیدی در استان‌های دیگری که در موج اول درگیر ویروس نبودند، مواجه شدیم و به فضل الهی از این موج هم عبور خواهیم کرد و در این راستا تصمیماتی و مصوباتی نیز اتخاذ شده است. اولاً به استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار گرفتند، اختیاراتی را تفویض کردیم که هر تصمیم و محدودیتی را که بخواهند برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کنند، پس از ارائه به کمیته اجتماعی در تهران اعمال کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: همچنین به وزارت بهداشت و درمان اختیار دادیم تا با اماکن پرجمعیتی که می‌تواند مشکل زا و خطرآفرین باشد برخورد کند و تصمیم گرفته شده است که تا اطلاع ثانوی مجالس عزا و شادمانی تعطیل گردد. همچنین در تصمیم دیگری استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و سرپوشیده الزامی گردید و در ادارات دولتی نیز استفاده از ماسک الزامی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: اجرای مصوباتی را که برای عبور از این موج و مقابله با شیوع کرونا اتخاذ شده، ادامه خواهیم داد و انتظار داریم با همکاری یکدیگر وارد مرداد ماه آرام‌تری بشویم.

کد خبر 432624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.